K
Koudwatervis
Guest
Een aantal dagen geleden nam ik corydoras eitjes uit het water en plaatste ze in een bakje om uit te laten komen. Nét toen ik ze bijna weggekapt had omdat ik dacht dat ze toch niet meer gingen uitkomen 😱 , zag ik dat er alsnog piepkleine visjes uitgekomen waren.
Dankzij Leyolm kwam ik op onderstaand filmpje terecht en heb ik een gelijkaardig systeem opgezet als te zien vanaf 22:13:
Bakje in het aquarium:
Heeft iemand ervaring met deze manier van een kweekbakje in het aquarium laten hangen voor corydoras? Het lijkt me veiliger/handiger dan een volledig apart bakje?
Moet je dan nog waterverversingen doen?
Wat het voeren in dit bakje betreft:
Hoe geef je best eten, blijft dat op dezelfde manier (dus ze 'laten zwemmen in het eten')? Stikken ze daar niet in? Of lost de combinatie waterstroompje / koffiefilters langs de zijkant dit probleem op?
Is een combinatie van liquifry en artemia quick ok? En/of opgeloste tablet voor corydoras?
Alle tips zijn welkom; ik ben een volledige newbie op dit gebied!
Dankzij Leyolm kwam ik op onderstaand filmpje terecht en heb ik een gelijkaardig systeem opgezet als te zien vanaf 22:13:
Bakje in het aquarium:
Heeft iemand ervaring met deze manier van een kweekbakje in het aquarium laten hangen voor corydoras? Het lijkt me veiliger/handiger dan een volledig apart bakje?
Moet je dan nog waterverversingen doen?
Wat het voeren in dit bakje betreft:
Hoe geef je best eten, blijft dat op dezelfde manier (dus ze 'laten zwemmen in het eten')? Stikken ze daar niet in? Of lost de combinatie waterstroompje / koffiefilters langs de zijkant dit probleem op?
Is een combinatie van liquifry en artemia quick ok? En/of opgeloste tablet voor corydoras?
Alle tips zijn welkom; ik ben een volledige newbie op dit gebied!
Laatst bewerkt door een moderator: