Corydoras leeftijd herkennen


M

marline

Guest
Kun je zo op het oog zien, hoe oud je corydoras is?
Mijn cory's komen uit een winkel dus de exacte leeftijd heb ik nooit geweten, nu ik ze weg wil doen vraagt iemand op marktplaats hoe oud ze zijn, maar ik zou het eigelijk niet weten of je dat ook kunt zien.. kunje dat zien?

ze hebben nog geen stok nodig om te zwemmen, hihi.

greetz
 
Let op hoe groot ze zijn.
Volwassen,of nog jong.
Dan een gokje.
 
oke.. ik zal vanmiddag in iedergeval.. even een meetinkje doen.. als het lukt.. :p ze zijn in ieder geval wel volwassen, had ik het idee
 
Als je ze al volwassen kocht is het niet te zeggen of een dier 2 of 12 jaar oud is.
 
En om het verder te compliceren. Een aardig deel van de cories is wildvang. Je koopt dus veelal volwassen dieren en je hebt geenidee hoe oud ze zijn. Bij kweek kun je er allen wat over zeggen is als je jong volwassen dieren koopt. Nou kunnen de meeste makkelijk 7-10 jaar oud worden dus zo heel relevant is het naar mijn mening ook weer niet.
 
In mijn bak zwemt een ploeg C Aeneus waarvan veel nakweek maar de laatste tijd zijn er een paar van de eerste die ik heb gekocht dood gegaan. Deze heb ik een jaar of 5 geleden als halfwas gekocht. De grootste nog levende, een dik vrouwtje, is ook zichtbaar een bejaard visje.
Begrijp dus dat ze wel wat ouder kunnen worden dan 5 of 6 jaar maar toch vrij toevallig dat er een aantal nu vlak achter elkaar dood gaan en de nog levende een echt oude indruk maken.
 
Volgens info zouden Corys onder optimale omstandigheden zelfs 20 a 25 jaar oud kunnen worden. Onder andere de temperatuur is daarbij ook van belang. Vele worden te warm gehouden, wat de leeftijd mijns inziens fors verkort. Er bejaard uitzien, wil niet zeggen dat een vis ook echt bejaard is.
 

Terug
Bovenaan