Wat is er nieuw

Corydoras lijken 'eruit' te willen

BEESTJESBIJBOM

Well-known member
Lid geworden
3 oktober 2021
Leeftijd
46
Ruim een week geleden een groep Corydoras adolfoi gehaald voor mijn 80 cm bak. Het valt mij op dat ze voornamelijk op dezelfde plek in een hoek vooraan in de bak liggen, de meest open en lichte plek.
Daar dwarrelen ze dan veel op en neer langs het glas (tot halverwege de hoogte), alsof 'ze eruit willen'.
Ze zien er gezond uit, eten goed (verschillende soorten pallets), maar buiten dat heb ik ze nog niet/nauwelijks door de bak over de bodem zien fourageren.
Temperatuur 23 gr., waterwaardes normaal, geen sterke verlichting, normale/geen heel sterke stroming, zandbodem 0,8-1,4 mm.
Medebewoners: 10 Valse Neons, 4 Corydoras pygmeus, welke zich normaal gedragen.
Moeten de nieuwe Cory's nog wennen of kan er iets anders aan de hand zijn?

zwemmen ze niet men meerdere achter elkaar?
kan op paargedrag lijken
ook kunnen corys lucht happen aan het oppervlak, wat niet persé op zuurstoftekort hoeft te wijzen

zwemmen ze niet men meerdere achter elkaar?
kan op paargedrag lijken
ook kunnen corys lucht happen aan het oppervlak, wat niet persé op zuurstoftekort hoeft te wijzen
Het hele groepje (van 7 stuks) zwemt dan in een hoek op en neer langs het glas, tot halverwege, niet tot het wateroppervlak. Het ziet er onrustig uit...

Ik heb dit jaar 3 verschillende soorten Corydoras (ook een groep C. adolfoi/ duplicareus ) in 3 verschillende aquaria toegevoegd en ze vertoonden allemaal dit gedrag.
Het ziet er inderdaad wat onrustig uit en kan wel een week of wat aanhouden, maar uiteindelijk wordt het minder.
Ik zag geen verschil in een nieuw opgezet aquarium en een al lang draaiend aquarium.

Ben het gewoon eens met de vorige berichten.

De coreadoras zijn gewoon baantje's aan het trekken maar binnen 5 seconden kunnen ze niet meer horizontaal verder, dus dan maar naar boven.Het laat ook het groeps gedrag zien zo van wat de eerste doen zo volgen de anderen.
Maar zo als vermeld wordt dit gedrag na bepaalde tijd wel weer rustiger.

Ik heb al een jaar of 2 een 10-tal panda's en er zijn zeker nog momenten waarop ze dit gedrag vertonen. Normaal dus idd.

Ik heb al een jaar of 2 een 10-tal panda's en er zijn zeker nog momenten waarop ze dit gedrag vertonen. Normaal dus idd.
Normaal is dit stress gedrag van de nieuwe omgeving. Na een paar dagen verdwijnt dit normaal gesproken wel.

Gedrag wat hier op lijkt is het eitjes leggen, misschien zijn die van jou daar mee bezig, daarvoor zul je ze meerdere keren in de t-houding zien (paren... als je het zo wilt noemen, eigenlijk niet maar oke 🙄 ).

Ik reageer even namens @Friesian

Wat zijn je waterwaardes?
Heb je een foto van je gehele bak?
Hoe heb je jouw waardes gemeten?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan