Corydoras melini of toch pantsermeerval schwarzi??


C

camielk

Guest
ik heb zojuist een groepje van 6 Corydoras gekocht. Bij de lfs gaven ze aan dat het pantsermeerval schwarzi zijn, maar volgens mij zien die er anders uit. Toch wil ik wel graag weten wat het zijn. Volgens mij zijn het Corydoras melini?

Weet iemand het zeker?

IMG_2486.JPG
 
Ik denk niet dat het schwarzi's zijn, maar ook niet melini's. Naar mijn mening missen ze de stippen/vlekken op hun lichaam. Als ik het zou moeten zeggen, zou ik ze bestempelen als Corydoras metae.
 
Ik weet enkel zeker dat geen schwarzi of melini zijn en ook geen metae als je naar de zwarte streep kijkt die naar de staartvin loopt.
Ben ff aan het kijken en vind ze wel op de C davidsandsi lijken maar weet het niet 100% zeker.
 
Het zijn zeker geen C. schwarzi en ook geen C.metae. De C.Metae hebben het oranje wat je ziet niet. Ik ga met John (Seabait) mee en zet mijn geld in op de C.davidsandsi.
 
Goed gezien, dacht dat het oranje door het licht kwam. Ik ga ook mee met C. davidsandsi dan.
 
Ik heb nu foto's bekeken van de davidsandsi, en die lijken er inderdaad heel erg op. Jullie hebben denk ik gelijk. Goed te weten ivm de waardes van mijn water. Dank voor het meedenken!
 
Is een mooi soortje iig en niet goedkoop,of was de verkoper daar ook mis mee en heb je heel weinig voor ze betaald? ;)
 
Is een mooi soortje iig en niet goedkoop,of was de verkoper daar ook mis mee en heb je heel weinig voor ze betaald? ;)
Ja John zie nu pas je reply. Het was inderdaad een redelijke prijs wat ik er voor moest betalen. Voor de 6 Corydoras heb ik in totaal 21 euro betaald.
Ze doen het echt prachtig en super leuk om ze in de bak actief te zien. Soms liggen ze rustig in een groepje bijelkaar en soms zijn ze behoorlijk actief en aanwezig in de bak.
 
Mijn bak is 1,50 breed. 400 liter, ik heb nog de bak nog redelijk rustig ingedeeld. Heb er nu
Corydoras
Schooltje van 6 x glasmeervallen
3 paartjes Goerami
1 paartje Boliviaanse ram
Schooltje van 10 red minor
2 borstelneus
 

Terug
Bovenaan