Wat is er nieuw

corydoras met evenwichtsstoornis?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Judithvis
  • Startdatum Startdatum
J

Judithvis

Guest
Vanochtend was ik met het aquarium bezig en zag een corydoras in de planten hangen, dichterbij bleek de ademhaling heel langzaam te gaan. Hij liet zich niet vangen maar leek ook niet normaal te kunnen zwemmen. Bleef maar wat in de bak tollen, om daarna weer neer te vallen en niet te bewegen. Ik heb hem nu apart, waterwaardes zijn niet verandert en de andere corydoras zwemmen nog even actief als altijd.

Andere vissen zijn ook nog gezond en eten goed. Temperatuur is ook gelijk gebleven.

Ik lees post uit 2012 over schommelziekte. Kan dit het zijn? Zo niet; wat komt er bij jullie omhoog?

Ik heb er een foto van gemaakt, zo ligt hij er nu bij.. Ik ben bang dat ik hem uit zijn lijden moet verlossen maar hoor natuurlijk graag een levendigere oplossing!

432127_0_82_20140703_1858221.jpg
 
Een vis gaat ook wel is zomaar dood, alhoewel deze nog leeft zal het inderdaad niet lang meer duren.
Afmaken lijkt het beste.
 
Dit heb ik ook wel eens gehad met een Corydoras, wat het precies is weet ik niet. Bij mij ging de vis toen binnen enkele dagen dood.
 
Ik heb hem sinds het bericht in quarantaine en het lijkt beter te gaan. Hij valt niet meer en dommelt ook niet meer. Ademhaling is regelmatiger. Andere corydorassen en vissen zijn nog steeds gezond. Misschien is het in dit geval met een griepje te vergelijken. ;p
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan