Wat is er nieuw

Corydoras met witte blaar op de neus?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guppie82
  • Startdatum Startdatum
G

Guppie82

Guest
Toen ik hem kocht had ie een roze neusje, enkele dagen later werd het wit (niet pluizig) en nu is het een blaar geworden?

_gS-Tml3N9HvW_5i6gAdXsSPpw8raVcF.jpeg


Herkent iemand dit? Is dit "gewoon" een wondje wat aan het genezen is?
 
Lijkt juist erger te worden volgens je beschrijving en zo aan de foto te zien maar geen idee hoe of wat.
Ben benieuwd of iemand het weet,heb het zelf nooit eerder voorbij zien komen.
 
Ken het zelf ook niet, maar vermoed dat het komt omdat zn neusje beschadigt was. Hoop alleen maar dat t niet besmettelijk is..
 
Dit ZOU columnaris (cottonmouth disease) KUNNEN zijn. Ik zou deze vis apart zetten en behandelen met een krachtig antibacterieel middel (bactopur?). Hou het goed in de gaten
Heeft de andere Sterbai ook iets aan z'n staart of lijkt dat zo?

groet,
Aad
 
Bedankt, ga het eens googelen. De staart van de andere cory is goed, komt door de foto
 
Ik heb eens gegoogeld maar t lijkt zeker niet op columnaris, dat is pluizig, dit is echt een "blaar"
 
2De sterbai heeft nu ook zo'n neus 🙁 aangezien niemand kan zeggen wat t echt is ben ik een behandeling begonnen met esha 2000 en esha exit.
 
Denk dat Esha 2000 te licht is en Esha Exit volledig zinloos.Waarom een Witte Stip middel gebruiken als het 1000% geen Witte Stip is??????
Columnaris hoeft overigens niet "pluizig" te zijn.
Feit dat het zo snel besmettelijk is doet mij echt vermoeden dat het bacterieel is.
Ik zou echt voor een sterker medicijnen gaan, want aanmedderen met een te licht medicijn is in het nadeel voor deze prachtige Corys !!
Maar ja het zijn jouw vissen.

Groet,

Aad
 
Volgens mij werkt Esha 2000 amper meer en kijk er mee uit als je ook sierslakken in je bak hebt zitten. Ik heb het zelf 2 x gebruikt en mijn slakken werden eerst minder actief en stierven daarna langzaam. (Gewoon mijn ervaring)
 
Slakken heb ik niet, wel garnalen..

Welk middel is wel effectief?

Ik moet zeggen dat het vandaag wel al heel erg veel minder lijkt dan gister. De bult is weg, t is nu alleen nog wat wit.
 
Eventueel kan je catappabladeren toevoegen om een zetje in de goede richting te geven. Baat het niet dan schaadt het niet + je hoeft misschien geen medicatie te gebruiken.
 
Dan zou het (gelukkig) toch een lichtere schimmelinfectie kunnen zijn. Goed nieuws !!!
 
Ik hoop het, ik zet nog even door met de esha 2000 hopelijk blijft het in dit tempo opknappen.
 
Mn sterbai corys zijn weer helemaal genezen... Alleen lag mn groepje cory pygmeaus vanmorgen dood .. Er leeft er nog maar 1 van de 6 🙁 vrees dat de medicatie voor hun te veel was.. Mn waterwaardes waren goed..
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan