Corydoras of...


Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Iemand heeft een Corydoras en hem was verteld dat het een Corydoras Julii zou zijn (zonder stippen) :D
Zelf denk ik een Brochis Splendens. Of zie ik het verkeerd?
IMG_0266.JPG
IMG_0269.JPG
 
Ik kan bevestigen dat dit een Brochis Splendens is, hele mooie vis! Je ziet ze wat minder vaak dan corydorassen en zijn vaak ook iets duurder.
 
Inderdaad Brochis splendens.

Ik heb er zelf 6. Het het zijn erg mooie dieren, die nog redelijk groot kunnen worden.
 
Ik kan bevestigen dat dit een Brochis Splendens is, hele mooie vis! Je ziet ze wat minder vaak dan corydorassen en zijn vaak ook iets duurder.
Dat valt wel mee. Een kleine Brochis splendens kost hier €3,99 en bv een Corydoras schwartzi €5,75.
 
Hij zit nu met een school Corydoras Aeneus en 2 Paleatus en 1 Aeneus albino in een grote bak. Later maar eens kijken om van iedere soort een klein schooltje te maken. Voorlopig nu al weer voor de tweede keer eitjes an de Aeneus. Het is gelukt om er een paar in een drijfbakje te stoppen. Afwachten maar.
 
Hmm. Ik ken ze ook alleen XL en dan zitten ze rond de 10,- p.s. Dan zijn ze wel echt al groot.
XL zitten ze hier rond de €6,50 per stuk.

Mijn eerste 2 XL Kocht ik vorig jaar bij een winkel waar ik normaal nooit kom (Ze hadden er maar 2). En deze waren samen maar een tientje.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt Brochus en Corydoras heel gemakkelijk uit elkaar houden, ook en vooral als ze jong zijn.
Brochus heeft altijd 10 tot 17 rugvinstralen en de Corydoras slechts 6-8.
 

Terug
Bovenaan