Wat is er nieuw

corydoras paleatus ELKE dag hitsig

  • Onderwerp starter Onderwerp starter L3ct3r
  • Startdatum Startdatum
L

L3ct3r

Guest
ik heb de vissen al meer als een jaar en normaal werden ze enkel hitsig als ik iets te koud ververste.
Het ging er toen ook redelijk fel aan toe maar het was iets wat ik uitzonderlijk een paar uur zag.

Maar sinds ik ze verhuisd heb zijn ze al +/- 2 weken elke dag hitsig en lijken ze h��l opgefokt? In de namiddag neemt het wel af
mannetjes zijn bleker en volgen (jagen) het ander geslacht zo fel dat ik bijna medelijden heb.
Veel feller als vroeger lijkt me

de temperatuur staat op 24 graden en schommelt (op <1 graad) niet,
no2 en nh4 zijn beide 0.

heb er geen verklaring voor...

kenners?
 
Is het niet het gedrag dat geregeld voorkomt bij Corydoras na een verhuizing of flinke herinrichting van de bak?
Oftewel langs de ruiten op en neer racen?

~ Ivo
 
Volgens mij is het ook eerder stress.
 
Temperatuur is ook aan de hoge kant voor paleatus. Daardoor kunnen ze ook druk worden.
 
hopen dat het weggaat dan..
vraag kwam omdat ze wel hard gaan op de vrouwtjes en dat het bleef aanslepen.
Bij de eerste verhuis waren ze ook heel druk bv het racen wat je aanhaalt, maar kan me echt niet voor de geest halen als ze toen ook zo afgezien hebben 😛


op sites als hobbykwekers staat het tussen 22-26 aangegeven, maar wat raad jij aan?
Ze zaten trouwens eerst ook op 24 graden
 
C. paleatus is een subtropische soort. Die kan dus prima in een onverwarmd aquarium gehouden worden. Wat zijn de andere vissen die je er bij hebt?
 
op het moment sakura garnalen en een albino longfin.

er gaat wel nog een hele hoop bijkomen (180 liter aquarium)

dat hij in onverwarmde bakken voorkomt heb ik idd ook al gezien.
Maar is mijn 24 graden nu dan schadelijk, want ik heb het opnieuw opgezocht en 24 graden zou ook moeten lukken als ik het zo lees (zelfs een artikel op dit forum)

ik kan het eventueel nog wel wat lager doen maar moet ook rekening houden met de rest..
ook staat de bak vrij dicht langs de centrale verwarming, ik denk als ik hem ga verlagen dat hij door de centrale verwarming toch terug zal stijgen
 
24 kan wel. Ik houd ook al jaren op de C.paleutus op 24 graden, ik heb niet het idee dat ze hier last van hebben. Ze kunnen echter ook prima koeler worden gehouden in tegenstelling tot andere Corydoras soorten.
 
Een soort met een dergelijke temperatuurrange is er doorgaans het beste vanaf als je ze niet jaarrond tegen het aangegeven maximum houdt.
Gezien het verspreidingsgebied van de paleatus ook logisch. Paraguay en Uruguay, kan het nogal afkoelen 's winters. C. paleatus zou niet mijn keus zijn voor op jaarrond 24 graden.

~ Ivo
 
Het gedrag dat wordt aangegeven (mannetjes die achter de vrouwtjes jagen) kan maar 1 ding betekenen : paaigedrag.
Dit kan door iedere wijziging in temperatuur, watersamenstelling, bemesting, etc etc worden getriggerd.
Ook ik heb ze al wat langer op 24 graden (binnenkort verhuizen ze naar een onverwarmde bak) maar een buitenlandse Coryexpert gaf wel aan dat deze visjes in principe een winterdipje in de temperatuur nodig hebben om zolang mogelijk mee te gaan.

Groet,
Aad
 
je weet als je een koud bad geeft en wormpjes dat het bal is.
 
Ik zie het ook regelmatig hier bij de groep Panda s echter is dit niet iets wat zolang aanhoud.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan