Wat is er nieuw

Corydoras panda opeens overleden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hipy
  • Startdatum Startdatum
H

hipy

Guest
Zat net naar mijn bak te kijken en zag maar 4(van de 5) corydoras panda zwemmen. Nou na 15 minuten zoeken vond ik de laatste dood tussen de planten(gok dag dood).

Ik snap er niks van, waterwaardes zijn ok. Overige vissen zijn koppel (jonge)ramirezi en 10 kardinaal tetra's

Ik kan me maar 2 dingen bedenken:
1: de temperatuur is te hoog? Ik lees dat ze tot max 25/26 graden gaan, mijn aquarium is 25 graden
2: Er staat me bij dat een panda steeds langs het glas omhoog zwom, alsof hij bij het opervlakte probeerde te komen maar het steeds net niet redde(terwijl ik andere zonder veel moeite omhoog zie komen, moest deze heel hard zwemmen). Kan ie daar door overleden zijn?

De rest van de vissen doen het prima, jong koppeltje ramirezi zwemt vrolijk rond, tetra's zwemmen vrolijk rond. Visjes eten ook. Is er iemand die een idee heeft hoe dit komt, of zullen we het nooit weten? De vissen zitten er sinds woensdag in.
 
temp is idd wel hoog voor panda's. Als cory's tegen het raam omhoog zwemmen is dat vaak een uiting van stress.
 
Goldie83 zei:
temp is idd wel hoog voor panda's. Als cory's tegen het raam omhoog zwemmen is dat vaak een uiting van stress.

Welke temperatuur is gebruikelijk? Ik snap niet echt waar de stress vandaan zou moeten komen. De ramirezi's zijn nog dermate jong dat ze niet eens 'koppel gedrag' vertonen(vrouwtje heeft wel een licht roze vlek op de buik). Tot nu toe zwemmen ze rustig rond, eten ze en thats it. Geen eieren, geen territorium gedrag, niks.
 
Hoe groot is je aquarium? Als je aquarium kleiner is dan een meter zouden de ramirezi's de panda's kunnen opjagen en daar zouden ze gestresst van kunnen worden.
 
Sinds woensdag is nog geen week. Het nog niet (helemaal) gewend zijn kan ook stress opleveren natuurlijk.. En eventueel weer uitval daardoor.
 
Corydorasfan zei:
Hoe groot is je aquarium? Als je aquarium kleiner is dan een meter zouden de ramirezi's de panda's kunnen opjagen en daar zouden ze gestresst van kunnen worden.

60 cm. De ramirezi's zijn +- 6 maanden oud. Ik heb nog geen 'koppel gedrag' gezien. Behalve dat ze soms even samen zwemmen, maar op het moment van typen zit de 1 aan de rechterkant, en de ander aan de linkerkant 😛 M.a.w: ze jagen niet de panda's op

Bayleef zei:
Sinds woensdag is nog geen week. Het nog niet (helemaal) gewend zijn kan ook stress opleveren natuurlijk.. En eventueel weer uitval daardoor.
Uitval als in vissen die overlijden?
 
hipy zei:
Uitval als in vissen die overlijden?

Ja - helaas. Stress is voor niets en niemand goed en kan veel klachten geven, waardoor er weer andere klachten (kunnen) ontstaan.. Een beetje het domino-effect, zeg maar. En wat de een stress geeft, ervaart een ander weer als helemaal niet stressvol. Misschien was hij al wat verzwakt, en ook dat kan weer legio oorzaken hebben. Sneu voor jou en je Cory, maar de werkelijke doodsoorzaak zal jammer genoeg gissen blijven ben ik bang 🙁
 
Was er iets aan het visje te zien (rode onderkant ed).

Temperatuur tussen 18-22 graden is voor Panda's prima. Er zijn echter zelfs mensen die ze samen met Discussen op 30 graden houden, die aangeven dat dat prima gaat.

Een tijdelijke hogere temperatuur is overigens geen probleem, maar met name een (te hoge) lange termijn temperatuur zorgt voor een kortere levensduur / problemen.
 
Het gebeurt btw wel vaker dat de corydoras panda in een keer dood kan gaan zonder een oorzaak te vinden. Bij sommige mensen gingen hele groepen verloren.
 
Vorige week een verloren na een waterverversing.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan