Wat is er nieuw

Corydoras Panda ????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Etienne98
  • Startdatum Startdatum
E

Etienne98

Guest
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of dit bericht in dit topic van het forum hoort, maar ik heb een vraag. Ik heb vorige week vrijdag drie Corydoras Panda/Pantsermeerval visjes gekocht. Nu lag er gister helaas 1 visje dood op de bodem. Waterwaarden en alles zijn in orde.
Nu heb ik er nog twee over. Een visje zit vol de energie en zwemt heel snel rond, maar het andere visje beweegt zich niet zoveel. Het visje zit maar tussen de bladeren en komt af en toe eens naar voren. Is dit normaal? Hebben deze visjes speciaal voer nodig? Nu eten ze de restjes.

Groetjes.

kellemes zei:
Bijna puur dierlijk, vriesvoer en voedingstabletten met een hoog vleesaandeel.

Dus ze eten geen restjes van zo'n vlokvoer?

Je schrijft zelf dat ze de restjes eten. Of is dat een veronderstelling?

Zeker wel,maar aan enkel restjes heeft corydoras niet genoeg.Word wel vaak gedacht.

Ze eten hier zo'n beetje alles wat ze tegenkomen. Ik verdenk ze ervan zelfs poep te eten van de andere vissen. Hun hoofdvoer bestaat hier uit verse rode muggenlarven en diepvries, allemaal dierlijk.

Dit wist ik niet... Ik dacht dat ze alleen restjes aten...
Ik ga morgenvroeg meteen naar de dierenwinkel.

Maar is het normaal dat een visje heel rustig tussen de planten zit, terwijl de andere super druk rond zwemt?

Deze is waarschijnlijk schuw. We hebben het hier over een vis die het beste vanaf 6 stuks gehouden kan worden aangezien ze zich anders niet prettig voelen. Ik houd zelf altijd minstens 10 aan. Dan moet de afmeting van de bak en het aantal medebewoners dan wel toelaten.

Ik heb er 7 in een 60cm en ze eten hier alles.
Je moet de groep uitbreiden en een niet scherpe bodem hebben. Hier zijn ze soms actief en soms zitten ze stil op de bodem en niksen maar. Maar af en toe zal je hem toch wel actief moeten zien. Ik denk dat het misschien stress is doordat je er te weinig hebt.

Morgen haal ik er paar panda's bij!

Het visje is nu trouwens wel opeens heel actief...

Zo leer je nog eens wat!

Zelf heb ik sinds kort ook 5 corydoras panda's die moeten leven van de restjes vlokvoer wat over blijft.
Tot nu toe hebben ze het wel overleeft gewoon, maar ik ga dan toch maar extra voer bijkopen voor hun

Overigens zijn ze bij mij wel heel actief en zwemmen ze zelf soms zo tegen de ruit naar de middenlaag 😀

Ik voer ze tabletjes en daar zijn ze dol op!

Tabletten is hier bijvoer. Dagelijks voer ik 's avonds diepvriesvoer of levend. Daarbij geef ik 's morgens tabletten/granulaat/vlokken.

Ik geef ze ook altijd tabletjes (3 in de week). Diepvriesvoer wordt vaak al opgegeten voordat het de bodem bereikt en de tabletjes blijft de rest af

wel tabletjes met veel dierlijk eiwit ??
want die andere tabletjes zijn niet wat ze horen te eten

jessicapilon zei:
Ik denk dat het misschien stress is doordat je er te weinig hebt.
Zou zomaar kunnen inderdaad.

Wel heeft het natuurlijk zin je af te vragen waarom er eentje dood ging.

Wat je je ook zou kunnen afvragen, is waarom je dierenwinkel jou 3 stuks van deze groepsvissen verkoopt .....

Paddy.K.1966 zei:
Wat je je ook zou kunnen afvragen, is waarom je dierenwinkel jou 3 stuks van deze groepsvissen verkoopt .....

Vaak weten ze, treurig genoeg, niet beter. Of het interesseert ze niet. Maar die vraag stel ik mezelf ook regelmatig als ik verhalen lees.

Ik heb ook weleens een enkele gekocht, maar die rede zal eerder uitzondering zijn dan regel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan