Wat is er nieuw

Corydoras pygmaeus sterfte?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fantoom
  • Startdatum Startdatum
Meer mensen bedoel je dan? want je geeft zelf al een link die je vraag bevestigd lijkt mij...

Ja ik heb ervaring met de pygmaeussen, zoals in de link te zien is 😉
Ondertussen zijn er nog 5 van de 15 over.

Mandy, in hoeveel tijd zijn ze dood gegaan?

18 september heb ik ze gekocht. In de eerste paar weken zijn er 4 overleden.
En vanaf 10 november tot 23 november zijn er weer 6 overleden. De laatste vijf doen het sinds die tijd (tot nu toe) goed. Ik merk nu ook dat ze weer actiever worden.

Dat is wel erg snel. Ik vind het namelijk leuke visjes die in een grote school kunnen.
Ga je ze nog uitbreiden?

Ik wil eerst even afwachten wat de rest gaat doen, zodra het goed blijft gaan wil ik ze zeker uitbreiden. 5 cory's is gewoon te weinig, en dat merk je!

Ik vind het geen moeilijke vis maar ben bang dat ie vaak te weinig eten krijg, ik moet ze toch echt wel regelmatig voorzien van levende tubifex aangezien rode worm vaak te groot is.

Vlokvoer doen ze hier nauwelijks iets mee.

Ik heb er zo�n 12/15

Visjes zijn vaak wildvang / te klein bij verkoop. Jonge Corys hebben veel / klein eiwitrijk voer nodig. Het gewone voer is niet eiwitrijk genoeg vermoed ik en veelal te groot voor die minivisjes.

Kan iemand een rijtje opnoemen en dan heb ik het over ideaal voer

Tubifex
Plaktabletjes
....

Tubifex doen ze hier nauwelijks iets mee. Sowieso pakken ze vrijwel geen levend voer bij mij. Ik voer wel regelmatig levend voer, afwisselend artemia, watervlooien, witte muggenlarven, rode muggenlarven. Levende tubifex komt er bij mij niet meer in, gezien de risico's, ik geef het wel diepvries.

Binnenkort krijg ik microwormpjes, als dat niet klein genoeg is, dan weet ik het ook niet meer 😉
Maar ik zorg zeker dat de cory's elke dag wat te eten hebben. Desnoods voer ik nog wat extra droog voer. Dat eten ze hier juist beter. Afwisselen granulaat, zinktablet en vlokken.

Zeg ook niet dat het in jouw geval zo is Mandy, maar in het algemeen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan