Corydoras Robineae


Homerno1

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2014
Berichten
313
Locatie
Horssen
Hoi,

ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaringen hebben (en willen delen) met de Corydoras Robineae?

Ik hoor het graag!
 
Is gewoon een grotere corydoras soort. Niet echt veel bijzonders verder qua eisen. Temp rond de 24 graden is prima en het kweken ervan kan tricky zijn, maar is mogelijk. Leuke vis verder!
 
Heb je deze soort zelf zwemmen?
 
Heb je deze soort zelf zwemmen?
Een winkel waar ik vaak kom had ze zwemmen. Heb me er over ingelezen destijds. Ze zijn inderdaad vaak actiever en meer zwemmend dan andere soorten. ik vermoed dat dat komt omdat het grootste deel wildvang is of F1.
 
Woohoo...gister mijn groep Corydoras robineae op kunnen halen!

Ik heb er 12 besteld en die zwemmen nu mooi in mijn bak. Super mooie vissen, wat verschillende maten. 2 zijn wel wat iel, dus maar wat extra en gevarieerd voeren zodat ze aan kunnen sterken. Mooi om te zien hoe ze samenscholen en met grote regelmaat wat op een paar cm boven de bodem hooveren... als je de groep dat ziet doen, zie je mooi het effect van de strepen...Echt gaaf!

Hier een kort filmpje van vanavond, lekker aan de levende tubifex..

 
Leuke visjes! Zijn ook lekker druk!

Dat vraagt om een fotoablum:deal:
 
Ok, blijkbaar hebben ze bij Ruinemans niet heel goed geteld en heb ik ook niet heel goed opgelet en hebben de strepen me in de war gebracht... Ik tel er 14...en dat bij een bestelling van 12... PRIMA DEAL!
 
Ok, blijkbaar hebben ze bij Ruinemans niet heel goed geteld en heb ik ook niet heel goed opgelet en hebben de strepen me in de war gebracht... Ik tel er 14...en dat bij een bestelling van 12... PRIMA DEAL!

Kijk dat zijn de leukste verwarringen :D
 
Mooie Citroentetra's! ;) Een gemakkelijk visje wat je onterecht bijna nooit bij de liefhebber ziet.
 

Terug
Bovenaan