Corydoras sterbai en guppen doen raar


W

WhiteSasch

Guest
Hallo,

Sinds het begin van mijn aquarium doen sommige guppen, maar vooral mijn Corydoras sterbai echt raar. Ze zwemmen vaak (niet altijd, maar toch veel, zeker de cordydoras) van boven in een rechte lijn naar beneden en terug in een rechte lijn heel snel naar boven. Iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank.
 
Wat meer info is handiger.

Hoeveel liter aquarium, bezetting, hoe lang draait je aquarium, waterwaardes.
 
Cory s happen af en toe lucht dus dat kan de reden hiervoor zijn. Bij de Guppen is dat anders en misschien heb je een video van het gedrag en wat info over de bak en de waterwaarden. Weet je hoelang je de vissen hebt en hebben ze dit altijd al gedaan?
 
De guppen kunnen of heel vrolijk zijn en jou hem bedelen om voer :D of ze zijn gestrest... Corys moeten idd lucht happen maar als de hele tijd op en neer gaan kan dit ook stress zijn, maar het kan ook zijn dat ze proberen te paren, dan zul je wel een cory voorop zien en er een aantal mannen achteraan
 
Hoelang heb je de corydorassen er al in?
Bij mij deden ze dat de eerste week ook, en nu niet meer.;)
 
Aquarium draait sinds augustus 2016, heb dit probleem ook echt sinds dan. Het is een 70L aquarium met redelijk dichte bezetting, ik zal eens een video of foto's posten. Waterwaardes komen er ook nog aan. Heb de vissen ook sinds het begin van het aquarium, namelijk augustus 2016. Er zit trouwens maar 1 Corydoras in (werd in de winkel verkocht als "grondkuiser").
 
Hoevaak ververs je?
Wat voor soort bodem heb je er in?
Corydoras zijn echt groepsdieren, ze solitair houden is dus eigenlijk geen optie.. wellicht is hij daarom extra gestressed..
 
Hoevaak ververs je?
Wat voor soort bodem heb je er in?
Corydoras zijn echt groepsdieren, ze solitair houden is dus eigenlijk geen optie.. wellicht is hij daarom extra gestressed..
Ik ververs 1 keer elke 6 maand 3/4 van het aquarium. Er ligt een plantenbodem eerst in en daarover van dat donkerbruin grind (ik neem nog een foto)... Ik zal er nog wat gaan bijhalen dan.
 
Waterwaardes:
NO3: +/- 70 mg/l
NO2: 0 mg/l
GH: 16°d
KH: 12-13°d
pH: 6,6
 
Foto's van het aquarium.

image.jpg


image.jpg
 
Ik ververs 1 keer elke 6 maand 3/4 van het aquarium. Er ligt een plantenbodem eerst in en daarover van dat donkerbruin grind (ik neem nog een foto)... Ik zal er nog wat gaan bijhalen dan.
Meen je dat serieus?
Normaal gesproken ververs je elke week een gedeelte van het water..
 
Meen je dat serieus?
Normaal gesproken ververs je elke week een gedeelte van het water..
Dat weet ik en ja dat meen ik serieus. Ik ga dit proberen, maar had er in het verleden geen tijd voor. Moet nu wel lukken elk weekend 10% te vervangen. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Als het je niet lukt om iedere week (desnoods twee week, afhankelijk van de bak en bezetting) een emmertje water te verversen, dan heb je volgens mij de verkeerde hobby gekozen...
 

Terug
Bovenaan