Wat is er nieuw

corydoras sterbai kweken

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
585
Locatie
Tilburg
Hallo ik zou graag kweken in een gezelschap aquarium ik heb er 5 tussen de 4-5 cm
Ik weet dat je ze veel van te voren moet eten geven maar de andere vissen eten het dan op eentje is er al wel wat voller dus denk dat dat een vrouwtje is en ik heb al veel kweekverslagen gelezen maar hoe kan ik het hier doen.
 
Ik denk dat je niet zo heel veel kunt doen, na een water verversing met koud water willen ze nog wel eens afzetten. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben, wanneer je zeker weet dat je mannetjes en vrouwtjes hebt zullen ze vast wel een keer afzetten.
 
Maar hoe zit het dan met het eten.
 
Je schrijft zelf dat je diverse kweekverslagen hebt gelezen. Daar wordt toch zeker iets vermeldt over het eten?

Verder wil je 'kweken' in een gezelschapsbak. Dat zijn in bepaalde zin min of meer twee tegengestelden. Serieus weken doe je in een kweekbak. In een gezelschapsbak zul je hoogstens een toevalskweekje hebben van Corydoras.

Wil je het toch wat proberen te bespoedigen, dan zul je moeten kijken hoe je alle stappen uit kweekinstructies het beste in een gezelschapsbak kan toepassen.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Wil je het toch wat proberen te bespoedigen, dan zul je moeten kijken hoe je alle stappen uit kweekinstructies het beste in een gezelschapsbak kan toepassen.
http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/kw ... -corydoras

Bijvoorbeeld:
Stap 5: een flinke verversing met iets koeler water. Moet kunnen in een gezelschapsbak, als je weet dat je andere soorten dit aan kunnen.
Stap 6: afzetten doen ze dan meestal op het glas of achterwand
Stap 7: optie A zoals daar staat zou kunnen, optie B zou ik met een gezelschapsbak nooit doen, optie C kan best, maar dan zal er maar weinig uitkomen (eierrovers in je bak?)
Stap 8: dat voer aanhouden en hopen dat er genoeg bij de jonge Cory's terechtkomt, veel meer kun je niet doen. Als de andere dieren honger hebben, hebben ze honger.
 
Makkelijkste manier is om ze gewoon in een andere bak los te laten na ze een week flink eten te hebben gegeven .
 
Probleem met cories in een gezelschapsbak is dat er altijd wel iets de eieren opvreet. Mijn pygmaeus leggen ook regelmatig maar mijn neons weten de eieren altijd te vinden.
 
Jochempie000 zei:
Welk voer is het beste?
Ik heb nog geen 24 uur geleden een linkje gegeven met een kweekinstructie. Staat het in.
Je had toch diverse verslagen gelezen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan