Wat is er nieuw

Corydoras sterbai

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
585
Locatie
Tilburg
Ik heb al 2 jaar 5 corydoras sterbai maar ze groeien maar niet en zien er allemaal precies hetzelfde uit niet eentje dikker dam de andere, ze zijn ongeveer 5cm en het lijkt me sterk dat er alleen van een geslacht er bij zit.

Waar kan het aan liggen dat ze niet groeien?
Hoe kun je het geslacht zien?
Hoe kun je ze stimuleren om eieren af te zetten?
 
Dat ze niet groeien kan wezen doordat toen ze nog jong waren te weinig (goede) voeding hebben gekregen (alleen droogvoer etc.). Kan je later niks meer aan doen.

Het geslacht bij corydorassen is vrij makkelijk te zien, het vrouwtje is meestal dikker en groter, ook hebben vrouwtjes ronde vinnen onder hun buik en mannetjes puntige vinnen.

Je kan ze stimuleren door een tijdje de watertemperatuur te verhogen met een paar graden, van te voren en tijdens dit proces voeren met diepvriesvoer en daarna een flinke plens kouder water erin. Werkt bijna altijd wel.
 
Ik geef ze goed te eten elke dag gooi ik er 3 tabletjes in en een keer in de week diepvries voer, dus als ze voor dat ik ze heb gekocht niet goed eten hebben gehad kunnen ze nu niet meer groeien?

Bij mijmzijn ze allemaal hetzelfde.

Ik zal het is een keer proberen om te kweken dan weet ik in iedergeval of ik vrouwtjes en mannetjes heb.

Maar kan ik nou nog iets aan het groeien doen?
 
Ik denk het niet, als ze ouder zijn dan 2 jaar (dacht ik) groeien sterbai's niet meer.
 
Dan zijn ze dus waarschijnlijk al volgroeit want had ze net nog ff opgemeten en waren ronde de 6cm.

Maar ik zou toch wel verschil moeten zien tussen mannetje en vrouwtje of niet?
 
Oke maar geef ik ze wel genoeg voer of moet het meer?
 
Nee want corydorassen eten geen algen terwel veel mensen dat wel vaak denken.
Maar geen algebtabletten ook geef ik gewoon voer aan mijn andere vissen wat ook zinkt en hun ook opeten.
 
Heb net even naar de vinnen gekeken maar naar welke moet ik kijken heb nu naar de middelste gekeken is dat goed?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan