Wat is er nieuw

Corydoras trilineatus lucht happen en voer

Goose

Well-known member
Lid geworden
21 mei 2022
Berichten
60
Locatie
Lelystad
Sinds vandaag heb ik 7 van deze leuke jongens rondzwemmen.
IMG-20220712-WA0005.jpg


Inmiddels zijn ze lekker aan het rondscharrelen in het zand, gras en mos. De zandbodem is zelfs in 1 middag vrij van alg door al het gescharrel.

Als voer heb ik jbl novotab, Tetra mini granules en bevroren artemia. Is dit voldoende variatie voor deze visjes of kan ik beter nog iets anders erbij halen?

Voeren zal wel een uitdaging worden, aangezien de Neon tetras alles wegkapen🤣

Ik heb de visjes ook nog niet naar de oppervlakte zien zwemmen. Hoe vaak doen ze dat meestal?

Ze zijn trouwens nog wel erg bang als ik voorbij loop, ik hoop dat dat komt doordat ze nog moeten wennen?
 
Af en toe algentabletten voeren is ook een must, corydoras hebben ook groenvoer nodig.

Luchthappen heeft geen vast regime
 
Algemeen vissenvoer is goed, daar zit genoeg aan voeding in. Het voeren doe je dus al prima. 🙂

Lucht happen hoeft niet heel frequent te gebeuren. Ik zou me er eerder zorgen om maken als je het heel vaak zou zien.

En het zal inderdaad nog wel even wennen zijn voor je corydoras. Bij mijn huidige groep heeft het denk ik zelfs een aantal weken geduurd voor ze stopten met wegduiken / in een hoekje verstoppen. En zoveel engs gebeurt er niet, in of rondom die bak.
 
Af en toe algentabletten voeren is ook een must, corydoras hebben ook groenvoer nodig.

Luchthappen heeft geen vast regime
Ahh, ik dacht ze voornamelijk van 'vlees' leven. Ik heb ook nog tableten voor de slakken. Maar mijn slakken zitten liever op de ruiten.. Misschien kan ik ze dan nog bij mijn cory's slijten.. dan heb ik ze niet voor niets 🙄
Algemeen vissenvoer is goed, daar zit genoeg aan voeding in. Het voeren doe je dus al prima. 🙂

Lucht happen hoeft niet heel frequent te gebeuren. Ik zou me er eerder zorgen om maken als je het heel vaak zou zien.

En het zal inderdaad nog wel even wennen zijn voor je corydoras. Bij mijn huidige groep heeft het denk ik zelfs een aantal weken geduurd voor ze stopten met wegduiken / in een hoekje verstoppen. En zoveel engs gebeurt er niet, in of rondom die bak.

Ik heb het nog helemaal niet gezien, maar had verwacht dat ze dit wel vaker zullen doen.. Niets om me zorgen te maken dus. Ik ga kijken of ze mijn algen tabletten ook lusten en dan gaan die ook in de roulatie. Verder houdt ik het hier dus even bij. Ze blijven nu al soms zitten als ik langs de bak loop, ik het maar rustig doe. Ze lijken zich dus rustig te settelen. Bedankt!
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ja dat klopt en daar is het nu beter dan in huis
      Terug
      Bovenaan