Wat is er nieuw

corydoras trilineatus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Leo Snoek
  • Startdatum Startdatum
L

Leo Snoek

Guest
Goedendag allen.

Na een lange tijd afwezig op het forum te zijn geweest, heb ik een vraag over m'n Corydoras Trilineatus.

Ik heb een 80 cm aquarium met daarin 8 stuks.

De overige bewoners zijn:

10 blauwoogjes
2 labidochromis caeruleus
3 Panghio Kuhli
2 Albino Cory's
2 Vrouwelijke Kersenbuikjes.(gaan weg)

Ik heb ongeveer een maand geleden de bak anders ingericht, planten verhuist, stuk hout eruit, nieuwe grote stenen.

De Cory's zijn sinds die tijd niet meer de oude, zitten continu stil in een hoekje achterin en ik zie ze niet tot nauwelijks eten.

Hoe kan ik ze helpen weer de vrolijke bezige visjes van weleer te worden?

Grt Leo
 
Hoe is je bodem ?? Corydorassen hebben een bodem nodig van fijn zand.

PS
Die Labidochromissen horen eigenlijk niet thuis in een gezelschapsaquarium. Die verlangen een heel andere watersamenstelling.
 
Cory's zwemmen ook graag met meerdere, groepje van minimaal 6/7 stuks. Twee is echt te weinig.
En daarbij zijn ze ook vaak weerloos tegen dominante Cichliden, waardoor ze ook schuw worden..
 
De bodem is vrij fijn zand, ze doen het er al bijna een jaar mee..

De 2 albino's heb ik overgenomen van iemand met een kom, heb hem overtuigd dat dat niet een goede huisvesting was.
deze twee zijn ook niet het probleem, scharrelen altijd lekker met z'n beide rond en eten goed..

De kersenbuik vrouwtjes gaan zsm ergens anders naartoe, de Labidochromissen zijn schuw sinds die er zijn..
Maar het gedrag van de Cory's begon eigenlijk al voordat de kersenbuikjes er waren..
 
Is de beplanting misschien te karig tov de vorige inrichting? Stroming veranderd?
Wat zijn je actuele waterwaardes?
 
Ja de beplanting is flink aangepakt, kreeg een beetje last van "vieze' hoekjes..
Nu zijn gister al de kersenbuikjes opgehaald, en toen heb ik een grote plant weer wat meer voorin op de open plek gezet.
Denk dat deze twee factoren gelijk positief effect hebben opgeleverd.
Moet zeggen dat ze al weer wat dapperder zijn, ze hangen nu met z'n vijven in de bewuste plant en scharrelen wat rond.

De stroming is hetzelfde gebleven.

De waterwaardes zijn:

n03: 15
no2: 0
GH: 4
KH: 3
PH: 6.2
CL2: 0.9
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan