Corydoras uitvangen


J

Joey visser

Guest
Hoi allemaal. Ik zit een beetje met een probleempje ik wil graag 5 corydoras uitvangen om mee te gaan kweken in een aparte kweekbak alleen ze zitten nu in een 840l bak met heleboel medebewoners en hele volle inrichting die ik niet helemaal overhoop ga halen voor ze. Ik heb ze al geprobeerd te vangen met 2 netjes en ook met een fles met de kop er af geknipt en er andersom op geplakt. Maar allebei zonder resultaat iemand nog andere iedeeen? Mvg Joey
 
Je zou wat legholen in je bak kunnen leggen want corydorasjes schuilen graag bij gevaar en dan is d ekans groot dat ze zo'n leghol inschieten, kwestie van een megagroot schepnet (formaat waar een discusvis in past) voor het leghol doen en dan optillen en boven water omkiepen in je net
 
grote maatbeker op zn kant en wat voer pellets erin? en dan de overige eters eruit schenken of scheppen
 
Je zou wat legholen in je bak kunnen leggen want corydorasjes schuilen graag bij gevaar en dan is d ekans groot dat ze zo'n leghol inschieten, kwestie van een megagroot schepnet (formaat waar een discusvis in past) voor het leghol doen en dan optillen en boven water omkiepen in je net
Bedankt ga ik proberen


grote maatbeker op zn kant en wat voer pellets erin? en dan de overige eters eruit schenken of scheppen
dat gaat denk ik niet lukken, denk dat de vissen er uit zijn voordat ik überhaupt de maatbeker heb aangeraakt.
 
Het zijn in de regel ook bliksem snelle jongens en dat maakt het er ook niet makkelijker op Joey.
 
Groot net en hier het in voeren. Na een tijdje zijn de niet anders gewend en zul je ze er wss wel uit kunnen scheppen
 
Hier gaan ze altijd uit nieuwsgierigheid het netje in als ik wat moet uitvangen :p
Maar misschien kan je een groot glas of iets anders wat doorzichtig is een beetje ingraven en daar wat voedsel indoen. dan gewoon in een keer omhoog trekken als ze er in zitten. Vissen zwemmen uit instinct naar beneden dus als je het rechtop zet zou het moeten lukken.
 
Bedankt voor al jullie reacties! Het is me gelukt 1 vrouwtje uit te vangen met beetje voer in een netje en dan snel omhoog halen. Maar nu zijn ze super erg geschrokken dus denk dat het morgen opnieuw proberen word voor nummer 2. Met die fles heb ik al geprobeerd alleen zonder resultaat.
 

Terug
Bovenaan