Corydoras wordt gebeten door guppys


Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen koraal in mijn aquarium dit zijn gewoon 2 rotsen zover als ik weet stond namelijk gewoon op een stelling in de winkel en niet in het water. Daarnaast zit er geen zout in mijn water. Kan ik nu beter het water clean blokje er wel of niet uithalen? Ik heb vanmorgen 90 % ververst dus ik ga zo weer testen. Ik heb een aquarium stofzuiger waarmee ik het water ververs de bodem is dus sowieso helemaal schoon eigenlijk. Ik ga in ieder geval de stenen er even uithalen om te zien of dit werkt maar dan kan mijn sterbai zich niet echt meer verstoppen. Ik heb geen ander filter dus een andere bak geeft denk ik alleen maar meer problemen/dezelfde problemen. Ik heb nu 1 dag helemaal niets gevoerd dus zal dit vandaag en morgen weer doen gaan de vissen dan niet dood door de honger?
 
Zojuist heb ik weer gemeten hij was nog steeds licht oranje dus rond de 0,3. Zojuist weer 50% ververst en het blokje uit het filter gehaald weer nite out en bacteriën toegevoegd dus ga over 2 uur weer even meten. Ben benieuwd. Bijgaand nog een filmpje van de corydoras is best wel lichter geworden en heeft wat rode plekjes. Andere vissen zwemmen nog actief rond.
 

Bijlagen

  • IMG_2064.MOV
    27.4 MB
De bodem schoonmaken, wat moet ik me daar bij voorstellen? want teveel woelen in de bodem geeft ook nitriet, eigenlijk moet je van je bodem afblijven en alleen oppervlaktevuil opzuigen
 
ik heb een CF150 filter zat bij het aqua 60 led aquarium van ciano. Ik ververs nu elke dag 50%. Geef heel weinig voeding maar moet wel iets geven omdat de guppy’s elkaar anders aanvallen.. ik ga het morgenochtend weer doen en dan s avonds weer meten zonder nite out
Zitten er ook iets van keramische pijpjes in het filter? Op die manier kun je, je bacteriecultuur vergroten wat de belastbaarheid van je bak ten goede komt. Zeker voor een (in de toekomst) groeiend visbestand.
 
ik woel nu niet in de bodem maar zuig het bodenvuil wel af bij het verversen. Vanmorgen was de test nog heel licht oranje dus opnieuw ververst en vanavond weer kijken. Er zit nu enkel nog een zwart sponsje in het filter
 
Net gemeten en het water was donker geel /licht geel betekend onder de 0,3 dus het gaat de goede kant op! Mogelijk zat het nitriet dus toch in het blokje. Nu hebben de guppy’s nog wel rode kieuwen trekt dit weg? (Zie foto)
 

Bijlagen

  • 97177E5B-CF58-491B-9D64-55DF9189DEA1.jpeg
    97177E5B-CF58-491B-9D64-55DF9189DEA1.jpeg
    118.1 KB · Weergaven: 105
Goed om te horen dat het beter gaat! Ik vermoed dat het blokje er inderdaad wat mee te maken heeft gehad, alleen dan wel indirect. Toch ergens zout in het water (wat opzich geen probleem moet zijn) maar in combinatie met die zeoliet wel. Ik verdenk toch nog die stenen van je voor het lekken van wat zout, maar goed zonder de zeoliet is dat wat mij betreft prima.

Een beschadiging door nitriet is meestal permanent. Wellicht dat de rode kleur nog wegtrekt maar de visjes zijn helaas wel permanent beschadigd. Beetje vergelijkbaar met brandwonden bij mensen.
 
Goed om te horen dat het beter gaat! Ik vermoed dat het blokje er inderdaad wat mee te maken heeft gehad, alleen dan wel indirect. Toch ergens zout in het water (wat opzich geen probleem moet zijn) maar in combinatie met die zeoliet wel. Ik verdenk toch nog die stenen van je voor het lekken van wat zout, maar goed zonder de zeoliet is dat wat mij betreft prima.

Een beschadiging door nitriet is meestal permanent. Wellicht dat de rode kleur nog wegtrekt maar de visjes zijn helaas wel permanent beschadigd. Beetje vergelijkbaar met brandwonden bij mensen.
Bedankt voor uw reactie en de hulp! Ik ga het nu gewoon proberen met alleen de spons. Vervelend voor de vissen dat dit blijvend is maar hopelijk hebben zij hier geen last van. Bedankt!!
 
tzt zou ik ook die spons vervangen, nu absoluut even niet ivm verliezen volledige bacterie cultuur.
zwarte spons lijkt me een soort van kool ding.
beter gewoon blauwe sponzen en indien voldoende ruimte dan wat siporax dr in, Daniël kan je daar beter over adviseren.
 
tzt zou ik ook die spons vervangen, nu absoluut even niet ivm verliezen volledige bacterie cultuur.
zwarte spons lijkt me een soort van kool ding.
beter gewoon blauwe sponzen en indien voldoende ruimte dan wat siporax dr in, Daniël kan je daar beter over adviseren.
Als het aquarium 2 weken geel blijft ga ik mijn verder verdiepen in betere filter technieken met dit filter ernaast uiteraard. De Sterbai leeft nog hij ligt eigenlijk heel de dag verstopt en heeft nog steeds een rode vlek onder zijn kin daarnaast is zijn kleur flets geworden maar hij eet heel soms nog wel iets van de bodem en ademt nog
 
Ja ik denk beter hij is weer wat actiever en heeft zijn kleur weer terug daarnaast eet hij ook goed!
 

Bijlagen

  • BFE92F71-E27A-4400-B4C6-FA519451E843.jpeg
    BFE92F71-E27A-4400-B4C6-FA519451E843.jpeg
    210 KB · Weergaven: 102
Hallo allemaal! Het nitriet is inmiddels een tijdje uit mijn aquarium toch vertonen mijn vissen weer raar gedrag. Ze hangen op de bodem of bij de pomp en 1 vis heeft een raar oog en de andere een witte waas. Bijgaand de foto’s. Water waardes gemeten en geen afwijkingen van hoe het moet zijn. Hebben jullie een idee?
2E9B646E-9319-41CA-9E53-9342D9146D2A.jpeg
270B10C6-92E0-4042-929E-CFC7A59E6EE2.jpeg
5D05E1D0-5514-4620-841A-E5B280FCCB52.jpeg
 
Die hele bodem is verkeerd, het is sowieso te grof en daar gaat heel veel vuil tussen zitten wat bodemrot kan veroorzaken. Ook houden vissen niet van een lichte bodem. Al zal het tijdelijk een witte bodem zijn, want al snel hechten zich daar groene algen aan en zal de bodem gifgroen zijn over enkele weken.
 

Terug
Bovenaan