Wat is er nieuw

corydoras zonder eten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CoryGup1
  • Startdatum Startdatum
C

CoryGup1

Guest
Hallo,
Ik heb sinds een week 5 corydorasjes aangeschaft. Ik heb ze in een 70 liter bak. Samen met 20 guppen. Ik heb voor de corys tabletjes gehaald. Als ik ze laat zinken naar de bodem dan zijn de guppen die de tabletjes wel interresant vinden en het dan opeten. Ik heb het ook al geprobeerd om tegelijkertijd guppyvoer te geven maar alsnog eten de guppys de tabletten op. Krijgen de corys nu wel genoeg voer binnen? Ik geef ze ook om de twee dagen diepvriesvoer. Is er nog wat anders wat ik kan geven? En waar is het verkrijgbaar?

Mvg Ot
 
Corydorassen zijn over het algemeen wel redelijk snel bij het voer, ook zijn ze wel aardig brutaal. Ik denk dus dat ze wel voor zich zelf op zullen komen en aan hun eten komen. Zijn het wel tabletten met dierlijk materiaal? Corydorassen moeten namelijk niet teveel plantaardig voedsel binnen krijgen.
 
Je zou ook als het licht uit is eten kunnen geven. Dan hebben de corys veel meer kans. Maar zoals Ludger al aangaf. Ze komen wel voor zichzelf op.
 
Oke bedankt voor de tip!
Ik heb algentabletten dus ik ga dinsdag, als de winkels weer open zijn, even naar de winkel en haal dan ook dierlijke tabletten . Vanavond probeer ik het wel zonder licht. Ludger heeft inderdaad wel gelijk dat ze wel voor voor zichzelf opkomen. Ze zitten look hele tijd in even groepje van 4 en de 5de die zit heletijd in even ander hoekje bij een hol stuk hout. Heeft dit iets te betekennen?

Mvg Ot
 
nee op zich betekend dat niets hoor. Als hij/zij gewoon eet en er gezond uit ziet zou ik me geen zorgen maken.
 
Oke dan weet ik dat ook 😀 bedankt Boris69
 
Ik heb nog een vraagje. Zou ik de corys nog laten uitbreiden door te kweken of is dit moeilijk. Ik heb al veel gelezen over water verkoelen en een speciale bak aammaken voor de kleintjes. Maar het is zo uitgwbreid. Zou het ook kunnen met de guppen of zijn die een gevaar vor de eitjes?
Mvg Ot
 
Ligt volgens mij heel erg aan het soort Corydoras dat je heb, ik heb zelf ongeveer 6 weken geleden 4 corydoras pygmaeus aangeschaft maar nu heb ik er 17 zonder dat ik daar iets speciaals voor gedaan heb (in een bak met verder alleen garnalen en slakken).
 
Welke cory's heb je?
En om te kweken is een speciaalbak wel wat handiger maar het kan ook zo.
Je moet dan met waterverversen koud water toevoegen inplaats van 'aquariumtemperatuur' water.
Daarmee boots je de regentijden en dus ook de paarseizoenen na.
Dan moet je ook nog geluk hebben in deze bak dat de guppen lang genoeg van de eieren af blijven voor dat jij de eieren verwijderd hebt, de eieren moet je dan in een apart bakje doen met een zuurstofsteentje/slangetje volgensmij.
Succes met de poging tot kweken.
 
Bedankt voor de tips. Ik kan wel een foto sturen van een cory die ik heb. 🙂
 
Hoe doe je eigenlijk foto ?
 
Dankje mark
 
2015-05-19_18.24.48.jpg
 
Ik dacht zelf corydoras Aeneus, want dat was volgensmij ook de naam die op het aquarium stond. Zijn deze makkelijk te kweken?
 
Dat is idd een Corydoras aeneus. Die zijn zeer eenvoudig te kweken.
 
Oke mooi. Gewoon water verversen met koud water?
 
Wil je wel even zeker weten of de medebewoners dat wel zo fijn vinden, guppen toch?
Ik weet zelf niets van guppen dus kan de vraag niet beantwoorden.
 
Ohja dat is waar. Maar volgensmij kunnen guppen in warm en koud water? Ik weet niet of je het dan in langzame stapjes het water kouder moet maken. Weet iemand anders of de guppen het niet erg vinden dat er koud water bij komt?
Mvg Ot
 
Je ververst denk ik niet de helft waardoor er echt een groot verschil ontstaat dus dan zal het wel meevallen denk ik.
 
Dag CoryGup,

Cory's kunnen vooral in de beginperiode nogal schuw schijn. Dan scharrelen ze hun eten bij elkaar tijdens de schemering, of als het licht net uit is. Deze vissen vullen elkaar in die zin mooi aan. De guppen worden wild enthousiast als je er voer ingooit, de corys eten dat wat de guppen in al hun enthousiasme laten gaan.

Overigens denk ik dat ze ook rustig mee kunnen eten van het 'gewone'voer. Restvlokken van 20 guppen zal genoeg zijn voor 5 corys. Helemaal als je af en toe wat extra's geeft. In mijn bak zijn de guppen niet echt bezig met de bodem, en blijft er genoeg te grazen voor de cory's.
 
Oke bedankt voor de snelle reacties! Ik begin denk ik morgen met het verversen van het water 🙂 jullie horen het wel als er eitjes komen (als die komen)
mvg Ot
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan