Corydoras zonder snor


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
731
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Hallo af'ers,
Op 28 december 7 corydoras Venezuela (oranje) gekocht bij pets place. Een voor een vallen ze om. Vandaag eindelijk gezien dat deze corys geen snorharen hebben (op twee na en die doen het goed). Zelf hebben we zand in de bak. Groeien deze snorharen weer aan? Of zijn de corydoras gedoemd te verhongeren?

Edit: de corys zonder snor liggen ook lusteloos in de bak.
 
Of deze weer aangroeien is mij niet bekend,maar dat ze deze missen is niet echt goed vaak gaan de snorharen eraan als de bodem waar ze zich voorheen in bevonden scherpe delen bevat,
Als ik een vergelijking mag maken bij het ontbreken van snorharen bij de corydoras dan zou ik dit vergelijken "bij mensen" die hun vingers missen,het zijn de tastharen voor voedsel te zoeken en daarbij de bodem iets om te woelen,maar dat lukt nu blijkbaar niet meer.

Het kan zonder de lfs in een negatief daglicht te zetten natuurlijk al eerder ontstaan zijn,het missen van de snorharen,misschien loont het de moeite om in de betreffende winkel eens te kijken hoe de rest van de corydoras erbij zitten,mocht je vaststellen dat daar ook een probleem is dan zullen ze zich naar mijn idee iets coulant moeten opstellen en voor een oplossing ( nieuwe cory's) moeten zorgen.De eigenaar van nieuwe vissen is de eindverantwoordelijke,maar als in eerste instantie niet de juiste/gezonde vissen worden verkocht dan moet je dit daar melden,maar nogmaals ga eens naar deze winkel en bekijk de eventuele resterende corydoras.
 
Kan bekrot zijn, overigens groeit het wel weer aan en kunnen ze ook eten zonder die bekdraden als je ze droog voer geeft, maar ideaal is het niet. Heb je en foto van de zieke vis?
Overigens was jij dat toch die de hele boel net had omgegooid? weet je toevallig ook je waterwaardes?
 
Ben gisteren teruggeweest en volledige restitutie gekregen. De bak draait sinds september en is niet omgegooid. Waterwaarden zijn goed. Overige vissen (waaronder Habrosus en hastatus) en garnalen doen het uitstekend. Het gaat alleen om de nieuwe vissen. Ze zijn ook heel mager. De twee met snorharen doen het overigens wel goed
IMG_20200105_130711.jpg
 
Zojuist zaten de twee die het slecht doen in een hoek en heb twee city tabletten verpulverd en bij ze in de hoek laten vallen. Hopelijk eten ze daar wat van.
 

Terug
Bovenaan