Wat is er nieuw

Corydoras

• Onderwerp starter Onderwerp starter gijsvangelderen
  • Startdatum Startdatum
G

gijsvangelderen

Guest
Hallo
ik heb een aquarium van 60 liter met ongeveer 12 vissen.
Ik zou graag om de bladresten en andere rommel op te ruimen een corydoras willen.
ik heb al twee corydorassen gehad en ik vind de leopardus het mooiste.
Maar als ik er weer een aanschaf moet ik er dan 6 aanschaffen? Dit kwam ik tegen op het internet maar ik wist het niet zeker dus vandaar mijn vraag. Leven ze vooral in groepjes of zijn ze eerder solitair, wat vinden ze het fijnste?

Groeten gijsvangelderen

ps. Eten corydorassen ook mosballen want ik wil er graag een aanschaffen
Eet een corydoras ook algen of niet

Corydora's eten voornamelijk dierlijk, en zullen (logischerwijs) meer troep achterlaten als dat ze zullen opruimen.

Corydoras zijn geen algeneters en houd je beter als groepje. Zou je de rest van je vissen even kunnen noemen? Dan kunnen we kijken wat er kan en niet kan 😉

Het zijn echt geen stofzuigers waar veel mensen ze voor aanzien. 😉

Ik he verder nog:
-5 kardinaal tetra's
-2 kegelvlekbarbeeltjes
-1 zwarte tetra
-1 roodkopzalmpje
-1 siamese algeneter
-2 dwerggourami (koppeltje)

Welke vis kan ik dan eventueel gebruiken voor al dienplanten resten?

Groeten Gijs

gijsvangelderen zei:

Groeten Gijs

Je zult het met een hevelklok moeten doen, zorg voor goede filtering/doorstroming en verder goed onderhoud.

COeTVi2kV3yaDGdrdDXAH2OaVoPzEaIG.jpeg

kellemes zei:
gijsvangelderen zei:

Groeten Gijs

Je zult het met een hevelklok moeten doen, zorg voor goede filtering/doorstroming en verder goed onderhoud.

WbpHzeyfjmIYVyzeFzIGutSB9s9ZvL68.jpeg

+1
Als je niet teveel voert dan zul je ook niet zoveel vuil op de bodem aantreffen denk ik. Je kan ook wat slakjes nemen die als opruimers gaan fungeren en daarnaast ook de bodem los zullen houden.

gijsvangelderen zei:
Ik he verder nog:
-5 kardinaal tetra's
-2 kegelvlekbarbeeltjes
-1 zwarte tetra
-1 roodkopzalmpje
-1 siamese algeneter
-2 dwerggourami (koppeltje)

Groeten Gijs

Oei, er zal eerst wat veranderd moeten worden vrees ik. Kardinaaltetra's worden wat te groot voor jouw bakje en hetzelfde geldt voor de kegelvlekbarbeeltjes, de roodkopzalm en de siamese algeneter.

Heb je echt de dwerggourami (Trichogaster lalius) ? Ik vrees voor je dat ze niet zo oud zullen worden, Lees anders dit even. Ik vrees voor je dat het het beste is om al je vissen ergens anders te huisvesten en opnieuw een bestandje aan te maken met behulp van het forum 😉

Ja vaak wel soms sla ik een weekje over als ik het niet red met school maar dan doe ik het de week daarna vaak 40%

+Corydoras fan Ik ben al aan het kijken naar hoe ik dit ga oplossen, in de dierenwinkel zeiden ze dat dit allemaal kan dus dacht ik oh leuk. Maar blijkt dus anders...
Ik heb alleen geen plek waar ik mijn visjes naar toe kan doen dus ik moet even wat verzinnen.

Kan ik misschien mijn kardinaaltjes houden want op internet staat dat die minimaal in een bak van 50L moeten klopt dat?

Groetjes Gijs

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan