Wat is er nieuw

corydorassen en lavasteen aquarium hout soorten

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
63
zijn er mensen die dit weten
kan lavasteen samen met corydorassen en aquarium hout soorten
of zijn er problemen bekend hier mee
het gaat niet om dat de lavasteen te scherp zou zijn maar puur om de steen soort en uit wisseling van bepaalde gassen of bestanddelen van zowel de lavasteen als het hout

mvg
jaap

Zou geen lavasteen nemen.
Zijn toch wel andere stenen te koop? die gladder zijn?

hallo bertus ja dat ben ik met je eens maar het gaat nu niet op dat ze te scherp zouden zijn
maar puur om de eventuele gassen/stoffen die in de steen zitten
ook bij de diverse hout soorten vraag ik mij dit af

ik vraag dit niet zonder rede natuurlijk
zoals je misschien weet heb ik hier twee bakken staan 1 de rio125 en de trigon190
in de rio 125 heb ik geen problemen met de cordirassen als zwemt en doen het goed iets anders is het met de trigon190 daar heb ik helaas al een paar dode vissen gehad
en telkens zijn dat de cordirassen
aangezien de water waarden en temp het zelfde zijn de bodem ook alleen in de 1 bak geen lavasteen en in de andere wel ook een ander soort hout
vandaar mijn vraag

mvg
jaap

Waar komt het hout en de stenen vandaan?
Lavasteen is poreus en het hout kan bv ook ergens schadelijke stoffen hebben opgenomen bv.

Heb vroeger ook cory's in combinatie met lavasteen gehad. Geen dode visjes in die bak. Wel commentaar van mensen dat het te scherp zou zijn...maar ook geen beschadigde cory's gehad toen.

Had de stenen wel uitgekookt.

In lavastenen zitten geen gassen meer.

Dode vissen kunnen een andere oorzaak hebben.

Precies Bertus...kan een heel andere oorzaak zijn.

Ik doelde ook niet op gassen natuurlijk maar als de stenen bv eerst in een bak met iets anders hebben gelegen nemen ze dit op door hun poreuze structuur.
Zo is er hier bv iemand geweest die door de lavastenen elke keer een knalhoge fosfaatgehalte in z'n bak had en kwam daar achter toen hij de stenen in een emmer met water had gedaan.

Is maar een voorbeeld kan idd iets heel anders zijn maar wie weet...

Seabait stenen en hout komt uit de lfs vandaan wat de herkomst daarvan is is onbekend

peterdenhaag53 tja dat scherp zijn ook daar lees ik regelmatig over net zoals grind versus zand das ook zon eindeloos discussie en ook hier geen beschadigde vissen

bertus en peterdenhaag53 ook daar hebben jullie allebei gelijk in ware het niet in de ene bak het prima gaat en in de andere er steeds problemen zijn met juist de corys
heb de bakken eens met elkaar vergeleken en de stenen en hout zijn is het enigste wat anders is
al het andere is gelijk aan elkaar

water waarden temp en planten

mvg

jaap

Wat dacht je van de bodem?
Dikker dan de andere? Beneden de 2 cm zit er geen zuurstof meer.

Dus,verander je een plant, heb je het al. bepaalde gassen of reuk,wat vrij komt.

Bodems van min. 4-5 cm . bodemafzuiging erin. kan op lucht.kost geen *rol. op lucht.

Al 's water getest? En dan een monster van onderin de bak genomen.

bertus bodem is zelfs in de rio iets dikker daarnaast als ik wat in de bak verander haal ik de vissen er uit voor gerommel in de bodem
maar daar is hier geen sprake van geweest

jeroenw ja doe ik altijd nu bij dit probleem ook eens van boven genomen zit geen verschil in

iemand nog andere idee�n houdt mij aanbevolen

mvg

jaap

Ik heb verschillende bakken gehad waar Corydorassen altijd in stierven een paar weken na uitzet. Terwijl de waterwaarden en gebruikte materialen precies hetzelfde waren in de bakken waar ze het jaren goed in deden. wat het is? geen idee...

Botia zei:
Ik heb verschillende bakken gehad waar Corydorassen altijd in stierven een paar weken na uitzet. Terwijl de waterwaarden en gebruikte materialen precies hetzelfde waren in de bakken waar ze het jaren goed in deden. wat het is? geen idee...
zag je antwoord nu pas
tja ben er ook nog steeds niet achter wat het is gaat momenteel goed geen dode vissen meer gelukkig
ben alleen wel bang om weer nieuwe uit te zetten
nou ja eerst nog even aanzien

groetjes

jaap

Ik zou voorlopig even nu niets erin bijzetten de komende maanden. Al heeft Ivan (kernerforfitanimals) momenteel hele mooie Corydoras schwartzi.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan