Wat is er nieuw

Corydorassen vervuilers?

Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Berichten
111
Leeftijd
47
Goedendag,

Vraagje: zijn Corydorassen vervuilers?

Ik kon niks vinden op google.

Bedankt
 
Tja, elke vis eet en poept het uit. Dus vervuilt. Maar wat bedoel je met vervuilers? Ze vervuilen een stuk minder dan een pleco of een goudvis. En het voordeel is dat ze veel over de bodem zwemmen en vuil in de stroming mee laten voeren naar je filter.
 
Het hangt er helemaal vanaf wat je ze voert, hoe je voert en hoeveel, denk ik. Vissen verteren grote hoeveelheden voer in één keer minder goed dan kleinere hoeveelheden. En in vissenvoer zitten vaak plantaardige opvullers. Vissen hebben daar weinig aan en poepen er veel weer van uit.

Van elke vis is op die manier een vervuiler te maken. Ik denk uiteindelijk dat het begrip "vervuiler" niet heel correct is. Alle vissen zijn er vanuit de evolutie op gebouwd om efficiënt met voedsel om te gaan. Verspilling is killing. 😉 Het zijn vooral hun baasjes, met hun ideeën over vissen voeren, die de vervuiling maken.

Concreet antwoord: cory's zijn niet per se vervuilend.
 
Oke bedankt. Ik heb 2 stromingspompen en een biomaster 600 op mijn aquarium aangesloten. Nu vind ik niet dat de biomaster 600 zo hard zuigt dat al het zwerfvuil wordt afgezogen, mssn toch maar een biomaster 850 bij plaatsen?
 
Normaliter moet de bodem afval afbreken en verwerken. Hoelang draait de bak?
 
Een biomaster en 2 stroming's pompen is misschien een beetje te veel van het goede, daar bedoel ik mee dat het aquarium mede door de stromings pompen veel zweefvuil laat zien omdat de bak inhoud te veel in beweging is, maar dat zeg ik wel zonder te weten wat de inhoud is van de bak.
Het zweefvuil komt dus niet van de coreadorus vandaan.

Een beetje minder extra stroming in de bak zal het (zweef) vuil wat laten dalen, een keer in de week met verversen dan ook de bodem afhevelen en dan zal dat waarschijnlijk een beter resultaat opleveren.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan