Wat is er nieuw

Coryduras soorten mixen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter synesycer
  • Startdatum Startdatum
S

synesycer

Guest
Van mijn groepje van 5 coryduras arcuatus zijn er helaas nog maar 2 over, dus deze moet nodig worden uitgebreid. Bij mij in de omgeving (boven in Noord holland) is deze soort lastig te verkrijgen, dus vroeg ik mij af of ik de groep ook kan aanvullen met bijvoorbeeld coryduras panda. Heeft iemand ervaring, tips, etc hierover?
 
Alles kan en ze stellen extra gezelschap zeker op prijs, maar het blijft het beste om dezelfde soort toe te voegen.
Veel soorten hebben hebben verschillende behoeften en (soms totaal) verschillend (sociaal) gedrag.
Ik heb nu wat kleine Aeneus bij mn resterende Pandas zitten en de Panda's zijn veel actiever.
Maar binnenkort ga ik ze scheiden en de Pandas aanvullen.
 
In hoeverre kunnen de verschillende soorten eigenlijk kruisen met elkaar??
Gewoon een vraag uit interesse aan onze Cory expert Aad 😉.
 
Kruisen is bij mij niet het doel. Wil een leuke bak hebben waarin de vissen zich prettig voelen. Had tot een week geleden ook vijfstreepbarbeeltjes en dat ging niet goed met de corydoras. Ook heb ik van de week de bodem vervangen omdat deze ongeschikt bleek te zijn.
 
jessicapilon zei:
In hoeverre kunnen de verschillende soorten eigenlijk kruisen met elkaar??
Gewoon een vraag uit interesse aan onze Cory expert Aad 😉.
i

Nou was ik maar expert hahaha. Nog niet half op weg !!!
Maar het hangt af in hoeverre ze genetisch dichter of verder van elkaar staan.
Ook de aanwezigheid van voldoende van dezelfde soort schijnt kruisingen te voorkomen (voor Corys die dus kunnen kruisen).
Uit dezelfde groepen (Aeneusgroep, Elegansgroep, etc) zullen zeker vrijwel kruisen.
Bijv. Aeneus, Venezuelanus, Schultzi, black Schultzei, etc.
Pandas schijnen overigens bekende "kruisertjes" te zijn. O.a. met Trilis schijnt te kunnen
Peroonlijk denk ik dat de Arcuatus wat "verder weg ligt"
Kop Noordholland is inderdaad een nog niet ontgonnen Cory-gebied hahaha.
 
Ik heb 4 verschillende cory's bij elkaar zitten, en het vormt wel redelijk 1 groepje. Wat ik wel merk is dat als bijv. de aeneus op het punt staat eitjes te leggen alleen de aeneus mannetjes erachter aan gaan, zelde met de similis....
 
synesycer zei:
Van mijn groepje van 5 coryduras arcuatus zijn er helaas nog maar 2 over, dus deze moet nodig worden uitgebreid. Bij mij in de omgeving (boven in Noord holland) is deze soort lastig te verkrijgen, dus vroeg ik mij af of ik de groep ook kan aanvullen met bijvoorbeeld coryduras panda. Heeft iemand ervaring, tips, etc hierover?
Boven in Noord-Holland weet ik Coryduras arcuatus te zitten. 😉
 
AadMec zei:
jessicapilon zei:
In hoeverre kunnen de verschillende soorten eigenlijk kruisen met elkaar??
Gewoon een vraag uit interesse aan onze Cory expert Aad 😉.
i

Nou was ik maar expert hahaha. Nog niet half op weg !!!
Maar het hangt af in hoeverre ze genetisch dichter of verder van elkaar staan.
Ook de aanwezigheid van voldoende van dezelfde soort schijnt kruisingen te voorkomen (voor Corys die dus kunnen kruisen).
Uit dezelfde groepen (Aeneusgroep, Elegansgroep, etc) zullen zeker vrijwel kruisen.
Bijv. Aeneus, Venezuelanus, Schultzi, black Schultzei, etc.
Pandas schijnen overigens bekende "kruisertjes" te zijn. O.a. met Trilis schijnt te kunnen
Peroonlijk denk ik dat de Arcuatus wat "verder weg ligt"
Kop Noordholland is inderdaad een nog niet ontgonnen Cory-gebied hahaha.

Thanks Aad :thumbs:.
 
AadMec zei:
Bijv. Aeneus, Venezuelanus, Schultzi, black Schultzei, etc.
Pandas schijnen overigens bekende "kruisertjes" te zijn. O.a. met Trilis schijnt te kunnen

Laatst zat er nog een panda achter een trili aan in de kweekstelling, ik dacht dat dat een foutje was maar dit dat verklaren 😀
 
synesycer zei:
Kruisen is bij mij niet het doel.

Dat mag ik hopen, het doel is juist het voorkomen van kruisingen :daisy:
 
Ik weet niet of je nog op zoek bent, gisteren nog een schooltje C. arcuatus gekocht (4 euro het stuk) in Alkmaar, bij de Ranzijn, niet mijn voorkeur qua winkels, maar ik ben het hele land door gekruist waarbij ik prijzen tot 15 euro heb gehoord (niet gezien).
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan