Wat is er nieuw

corys en bijlzalmen sterven ??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Berrrry
  • Startdatum Startdatum
B

Berrrry

Guest
3 weken terug kwam ik thuis en merkte ik dat ik een bijlzalmpje miste .. na een tijdje snuffelen lag die dood in hoekje al een beetje ontdaan van wat vlees.. nu kwam ik vandeweek thuis en miste ik weer een bijlzalm.. kan geen toeval zijn dacht ik ?? nu kom ik vanochtend bij mijn aquarium en zie ik een cory panda rondjes draaien om zn as een op de bodem op zn rug liggen.. ik heb hem apart gezet maar vrees dat hij niet meer lang heeft.. ik heb gelijk de waardes getest en er was niks vreemds aan.. geen no2 piek en geen hoge no3 waardes .. iemand die misschien een verband kan zien tussen deze verliezen van mijn vissen ?? het vreemde is dat mn garnalen het wel uitstekend doen wat volgens mij best een goeie indicatie is ?? wel haalde ik er vandeweek een redelijk grote waterjuffer uit.. ik ben al wezen speuren of er nog meer zitten maar kan ze niet zo snel vinden..
 
Wat zijn je waterwaarden?

Die waterjuffer zijn wel smerige beesten, heb er alleen geen ervaring mee dus mag er niet over oordelen. Kan er goed mee te maken hebben. Hoe oud zijn je panda's en bijlzalmen inmiddels?
 
waterwaarden zijn prima en niks aan veranderd .. ph zit rond de 6.4 gh rond de 7 - 8 kh rond de 6 ..
de pandas zijn niet heel oud en zitten er rond de 4 weken in . de bijlzalmen zijn ook een paar maanden oud..
 
"Prima" ?

Een KH van 6 met een pH van 6,4 geeft een enorm hoog CO2 niveau: CO2-tabel
Pomp je CO2 in je bak?
 
nee pomp geen co2 .. is dit goed of slecht ?
 
Waarmee heb je gemeten eigenlijk?

CO2 is net als zuurstof een gas dat kan oplossen in water. Dat oplossen kan niet oneindig, op een gegeven moment zit het water 'vol'. In die zin zullen CO2 en zuurstof elkaar willen verdringen uit het water. Veel CO2 betekent dus minder plek voor zuurstof.

~ Ivo
 
met teststrips. zeker niet te nauwkeurig maar heb geen andere oplossing zo snel .. aangezien de winkels dicht zijn
 
Kun je het kraanwater eens meten met je strips?
 
ik heb eergisteren 20 % ververst .. en nu net weer 20 - 25 % om mn ph iets om hoog te krijgen.. mn kraanwater is
ph 6.8 - 7.0
gh 8.0
kh ~ 6

maakt het enig verschil als ik ga beluchten met een pompje ?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan