Wat is er nieuw

Cpo dood?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Moni
  • Startdatum Startdatum
M

Moni

Guest
Hallo,

Vanmirgen keek ik in mijn aquarium en vooraan lag een van mijn oranje dwergkreeftjes op zijn kop en half verveld, gisteravond was hij hier ook al mee bezig, maar toen bewoog hij nog. Hij begint al groen te worden onder zijn schildje en hij reageert nergens op, dus neem ik aan dat hij dood is...

Ik heb hem er al uitgehaald aangezien de vissen eraan aan het pikken waren.

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?
Hij is pas een half jaar oud( als het niet minder is)

Ik heb nog een tweede dwergkreeft dus ik wil herhaling graag voorkomen

Hij kon denk ik niet door de vervelling heenkomen. Zelf heb ik ook minder goede ervaring met de cpo in het verleden gehad maar de oorzaak achterhalen zal moeilijk zijn. Zijn de waterwaarden wel goed verder voor de cpo?

• Leuk
Waarderingen: Moni
ik heb nog geen meting van het water gedaan, ik heb wel vorige week een anti-algenkuur afgerond. Ik kon toen even niet over koolstof filteren, 2 dagen terug heb ik dit er weer ingedaan. Kan dit een oorzaak zijn? Of misschien teveel stress opgeleverd?

Welke kuur heb je gebruikt?

Zijn best gevoelige beestjes dus kan goed dat het anti algenmiddel in combinatie met de rest een oorzaak is.

Dat had ik me ook bedacht John. Ik weet niet welk middel de TS bedoeld maar dat kan weleens fataal zijn geweest.

• Leuk
Welke kuur heb je gebruikt?

Ik heb algexit van easy-life gebruikt. Maar daar ben ik een maand geleden mee begonnen en tot nu toe ging alles goed, zelfs al mn babyguppen zijn in deze periode geboren en hebben het allemaal overleeft

En ik heb niet teveel gegeven, eerder te weinig.

Hoeveel heb je gegeven en hoeveel ververs je precies?

• Leuk
Tja, als je de bijsluiter mag geloven dan is het veilig voor planten, vissen en garnalen.

• Leuk
Wat is je gh want ze hebben ook om goed te kunnen vervellen stoffen nodig. Net als garnalen zeg maar.

• Leuk
Hoeveel heb je gegeven en hoeveel ververs je precies?

Aangezien ik een 35l aquarium heb
En je 1ml :10L moet gebruiken heb ik ongeveer 2,5-3 ml 1 maal per week gebruikt. Het maatbekertje dat erbij zit is vrij lastig te lezen dus heb ik geprobeert om niet boven de 3 te komen omdat het anders misschien te veel zou worden

Wat is je gh want ze hebben ook om goed te kunnen vervellen stoffen nodig. Net als garnalen zeg maar.

Ik heb nog geen meting gedaan en heb hier nog niet de materialen voor. Ik weet het dit is slecht maar ik ga er zo snel mogelijk aan werken

Aangezien ik een 35l aquarium heb
En je 1ml :10L moet gebruiken heb ik ongeveer 2,5-3 ml 1 maal per week gebruikt. Het maatbekertje dat erbij zit is vrij lastig te lezen dus heb ik geprobeert om niet boven de 3 te komen omdat het anders misschien te veel zou worden

Ververs je ook weleens water?

• Leuk
Het kan ook toeval zijn geweest natuurlijk en dat is lastig nu om te beoordelen.

• Leuk
Ververs je ook weleens water?
Hahaha jaaaa sorry was ik er vergeten bij te zetten. Minimaal 1x in de week 25% en soms tussendoor nig wat tijdens het stofzuigen van de bodem, dan probeer ik maximaal 15% vaterverversing te doen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan