Wat is er nieuw

Cpo eet al mijn garnalen op!

• Onderwerp starter Onderwerp starter izet
  • Startdatum Startdatum
I

izet

Guest
Overall op internet staat dat Cpo prima met garnalen kunnen. Dus gister hebben we 12 garnalen en 2 cpo'tjes in de bak gedaan. Vanochtend waren er nog slechts 4 over.

Wat moet ik doen? Zijn het in eens vleeseters geworden?

Dat kon je verwachten denk ik. Soms gaat het goed maar soms ook niet. Mijn cpo viel destijds ook de vissen aan vanaf een stuk hout dus het kan best dat ze bij jou de garnalen pakken. Weet je wel zeker dat de cpo de oorzaak is van alle dode of verdwenen garnalen? Kan ook ziekte zijn of iets anders misschien.

No we hebben ze op vivarium gekocht en gister de bak ingericht. Garnalen waren prima gezond. Vind het wel erg zielig, dit is mijn boertje zijn eerste bak en hij was er zo trots op. Hebben ook Express volwassen garnalen erbij gedaan, in de trant die zijn groot en snel genoeg. Op elke viswebshop worden ze ook aanbevolen om ze samen met garnalen te houden dat het geen probleem is.

Wat kan ik hier aan doen?
En kunnen er visjes bij in en welke dan?
Ze mogen kleintjes van de Cpo niet opeten!

Je bent met de cpo vaak afhankelijk van het karakter van deze kreeftjes. Zoals ik al aangaf kan het soms ook prima samengaan hoor. Mijn ervaring was dan wel niet positief maar er zijn leden die geen rare ervaringen ermee hebben. In een wat grotere bak zullen ze ook minder kans hebben om slachtoffers te maken denk ik. Jonge cpo s zijn ook erg klein dus als je er vissen bij wilt plaatsen dan moet je zorgen voor veel schuilplekken en dan nog zal een deel vast wel opgesnoept worden. Dat is net als met kleine garnalen en vissen eigenlijk.

Je bent met de cpo vaak afhankelijk van het karakter van deze kreeftjes. Zoals ik al aangaf kan het soms ook prima samengaan hoor. Mijn ervaring was dan wel niet positief maar er zijn leden die geen rare ervaringen ermee hebben. In een wat grotere bak zullen ze ook minder kans hebben om slachtoffers te maken denk ik. Jonge cpo s zijn ook erg klein dus als je er vissen bij wilt plaatsen dan moet je zorgen voor veel schuilplekken en dan nog zal een deel vast wel opgesnoept worden. Dat is net als met kleine garnalen en vissen eigenlijk.

Ah okey!
Bedankt voor de tip!

persoonlijk zet ik geen krabben en kreeften bij vissen en garnalen door deze reden.

het kan goed gaan maar je hoort meermaals dat het zwaar foutgaat.

Oops! Dat is minder! Ik ga binnenkort ook een bak voor CPO's opstarten en wilde daar wat japonica's bij zetten. Nu weet ik dat die niet snel ergens bang voor zijn en watervlug zijn....maar als ik dit lees twijfel ik toch weer

Ja het is en blijft een gok want zoals ik al zei vallen ze soms ook de visjes gewoon aan. Je kan geluk hebben maar ook pech.

Japonicas en vuurgarnaalen hebben een andere strategie van vluchten, de vuurtjes gaan weg en zitten even verderop zo stil mogelijk, de japonicas gaan echt helemaal weg als ze gevaar zien. De japonicas hebben meer kans op overleven dus.

Japonicas en vuurgarnaalen hebben een andere strategie van vluchten, de vuurtjes gaan weg en zitten even verderop zo stil mogelijk, de japonicas gaan echt helemaal weg als ze gevaar zien. De japonicas hebben meer kans op overleven dus.

Dat was inderdaad ook mijn idee.... we zullen zien

Hola, heb recent 4 cpo's, die verstoppen zich steeds, sporadisch, om de 3 dagen, zie ik er één, even maar. (heb onder het topic ' rode dwergkreeften ' ergens een foto staan ) Dacht ook garnalen erbij te plaatsen, even afwachten dan.

Oeps ben blij je topic te hebben gelezen. Zondag een aantal garnaaltjes gekocht voor mijn vrouw. Binnenkort wil ze haar cpo's erbij zetten.
Maar nu zal ik haar toch vertellen dat het een risico kan zijn.

Ik heb de ervaring dat ze echt bewust op vissen/staarten jagen kunnen dus ik zou het risico niet weer nemen. Ook een Japonica zal zich niet op zn gemak voelen als er steeds een cpo op " jacht" is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan