CPO - Koppel of harem?


J

JosVermeulen

Guest
Ik heb overal al wat opgezocht rond het houden van CPO's. Nu lees ik meestal dat een koppeltje wel gaat, of anders zeggen ze dat het van de bak afhangt. Nu neem ik dus contact op met de persoon waarvan ik ze wou kopen en ik vraag of ik een koppeltje kan houden in een Aqua-40, waarop hij antwoord dat je altijd 1m2v moet doen. Nu ja, ik lees ook wel dat je 3 schuilplaatsen per kreeftje moet doen, maar dan worden dit wel al 9 schuilplaatsen in een Aqua-40. Mijn vraag is dus of het beste een koppeltje of een harempje is? Of helemaal niet in een Aqua-40?
 
Blijft altijd een gok met die kreeftjes hoe ze reageren maar een aqua40 is in mijn ogen toch wel te klein voor ze.
 
Dus helemaal niet doen? Want ik heb al veel voorbeelden gezien waarbij het 'schijnbaar' wel ging in een Aqua-40. Mocht ik het toch proberen in een Aqua-40, een koppel dan of 'n harem?
 
Ik zou het zelf niet doen maar ieder z'n ding natuurlijk,lijkt me dat je de dieren die je neemt zoveel mogelijk een prettige omgeving wil bieden of het moet puur om het kweken gaan en de rest niet belangrijk vinden.

Heb hier al een hoop topics voorbij zien komen dat het gelijk of na een tijdje misgaat en dat komt in mijn ogen toch door het gebrek aan ruimte om elkaar te kunnen ontlopen als de ene kreeft een lastige bui heeft bv en dat gaat in een aqua40 niet lukken.
 
Weet je dan kreeftjes waarbij het wel zou lukken, of is kreeftjes houden in een aqua40 sowieso uit den boze?
 
Zijn volgens mij al de kleinste soort die er is dus lijkt me niet.

Nogmaals,wat mij betreft is een aqua40 of soortgelijk bakje idd niet geschikt maar er is geen wet natuurlijk die zegt dat het niet mag.
 
Je hebt ook de Cambarellus Texanus nog, die is nog kleiner. die wordt 3, maximaal 4 cm.
Daar zou je er een aantal van in een klein bakje kunnen doen.
WJdidTXsq57NiAvZOi9_0El9_BXoE43E.jpeg

Ik heb er 3 in mijn 120 bak, en zie ze zelden tot nooit, hahaha....
 
Ik had een harem in een 60x30x30 bak en dat was al krapjes... Niet zozeer qua ruimte maar het zijn nou niet bepaald de aardigste wezentjes tegen elkaar ;). Vooral met eten moeten ze gewoon erg veel ruimte hebben.
Ik denk dat een harem beter is dan een koppel maar goede argumenten hiervoor heb ik niet...
 
Waarom drie van die in 120 bak???
Ik zou florida kreeft nemen. die vind ik persoonlijk zeer mooi.
 
Ik had ze al sinds k een 60 cm bakje had, en die zijn gewoon meeverhuist.

Blauwe Florida kreeft had ik ook, maar ik was het slopen van mijn planten en vermoorden van mijn vissen zat, dus die is weg.

Misschien dat er nog wel weer eentje terugkomt, nu ik twee aquaria heb (120 en 80, de 80 bak is alleen met stenen)
 

Terug
Bovenaan