Wat is er nieuw

CPO-kreefje in een Dennerle?

Doootje

Active member
Lid geworden
26 september 2021
Berichten
34
Leeftijd
28
Ik ben nog wat zoekende in welk aquarium ik zal aanschaffen. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een CPO-kreeftje in een Dennerle te houden met afdekplaatje met oog op ontsnappingen. Heeft iemand hier ervaring mee en/of kan iemand mij vertellen hoe groot de kier is tussen het aquarium en de afdekplaat? En of dit nog verschilt bij de verschillende formaten?
 
Welke Dennerle heb je het dan over? Die zijn er van 10 tot 60 liter.
 
Welke Dennerle heb je het dan over? Die zijn er van 10 tot 60 liter.
In zijn algemeenheid! Vandaar ook de vraag, is dit voor alle Dennerle’s gelijk of verschilt dit per formaat 🙂
 
Het zijn soms goede klimmers dus een bak die helemaal is afgesloten acht ik veiliger.
 
Hier al mijn bakken zonder afdekplaat en ooit 1x een kreeftje aan de wandel gegaan, doorgaans doen ze dat pas als de omstandigheden verkeerd zijn.

een dennerle van 10 liter kan geen kreeftje in nee denk dat je al snel op de grootste dennerle uitkomt (60 liter) want het zijn best bewegelijke diertjes, hier zitten ze samen met garnalen en gaat gewoon goed, dus die zou je ook kunnen toevoegen dan (een groepje garnalen)
 
Hier al mijn bakken zonder afdekplaat en ooit 1x een kreeftje aan de wandel gegaan, doorgaans doen ze dat pas als de omstandigheden verkeerd zijn.

een dennerle van 10 liter kan geen kreeftje in nee denk dat je al snel op de grootste dennerle uitkomt (60 liter) want het zijn best bewegelijke diertjes, hier zitten ze samen met garnalen en gaat gewoon goed, dus die zou je ook kunnen toevoegen dan (een groepje garnalen)
Goed om te horen dat er dus wel positieve ervaringen zijn!

Een Dennerle van 10 liter is gelukkig ook totaal niet mijn ambitie. Los van de ruimte mij ook te fragiel qua waterwaardes 😉

Als het een cube voor CPO wordt dan wordt het of de 30L voor een enkel kreeftje of de 60L voor een trio. Of het wordt één van de scapers (35L, 55L of 70L). Op dit moment staat echter nog niks vast. Eerst een beslissing maken wat ik nou (eerst) wil qua bestand..

Garnaaltjes komen er sowieso, maar dus ook nog even de vraag ‘hoe’ haha.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan