Wat is er nieuw

CPO met garnalen?

Ricardo1983

Well-known member
Lid geworden
12 september 2025
Leeftijd
42
Zijn er toevallig mensen die CPO kreeftjes samen met garnalen houd?
Formaatje vuurgarnaal, bedoel ik dan en geen Gamba's 😛

Heb gezocht op internet, maar lees op de ene site dat het totaal niet kan, de andere zegt van wel, en nog een ander zegt dat je soms een garnaaltje zal gaan missen aan een CPO, maar dat ze over het algemeen te snel zijn voor de CPO's.

Ik heb een Lido 200, met (gisteren opgestart vanuit mijn oude bak) dus beplanting aanwezig, maar moet nog flink aan slaan.
Wel voldoende schuilplaatsen.

Greetz

Ik zou de gok niet wagen want een cpo durft zelfs nog een vis aan te vallen.

Ik zou de gok niet wagen want een cpo durft zelfs nog een vis aan te vallen.
dat heb ik tot nu toe nog niet gehad, en heb er 11 cpo's in zitten, ook regelmatig in de buurt van elkaar omdat de vissen denken dat de tabletten ook op hun menu staan 😛

Nou hier klommen ze op het hout om vandaar de aanval op de vinnen in te zetten.

Nou hier klommen ze op het hout om vandaar de aanval op de vinnen in te zetten.
gelukkig hier niet gezien.
Ze gaan wel de hele bak door om overal lekker te grazen en hun ding te doen, maar geen aanvallen gezien.
Ze leven tot nu toe in prima harmonie met elkaar.

Misschien dat ik een bakje opstart met garnalen en het gewoon een keer een test geef.
Normaal gesproken kweken ze toch snel genoeg om dat verlies goed te maken (in een speciale garnalen bak).

Ik heb ze samen gehad in een 40cm bak. Ging helemaal prima. De kreeft valt ze wel aan maar mits je ze voert en genoeg verstop plekken hebt gaat het prima.

Ik heb ze samen gehad in een 40cm bak. Ging helemaal prima. De kreeft valt ze wel aan maar mits je ze voert en genoeg verstop plekken hebt gaat het prima.
verstopplekken moet wel goed komen.
De Lido draait pas een aantal dagen (wel 100 liter uit de oude bak mee genomen, en het oude filtermateriaal en bodem), dus de planten moeten nog gaan aanslaan, maar dat moet goed komen.

De garnalen zullen de eerste tijd toch apart komen om een leuke groep te krijgen voor ik er een aantal over zet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan