Wat is er nieuw

CPO?

• Onderwerp starter Onderwerp starter blupjes
  • Startdatum Startdatum
B

blupjes

Guest
Mijn aquarium is nu leeg en volgende week ga ik de boel opnieuw inrichten. Nu ben ik aan het nadenken over de nieuwe bewoners en het leek me wel leuk om 2 CPOtjes te nemen. Nu heb ik hier een aantal vragen over.
Zullen de kreeften mijn appelslak aanvallen/opeten?
Als ik 2 CPOtjes wil, kan ik dan beter 2 mannen of 2 vrouwen nemen? Ik wil namelijk geen jongen.

Ik heb zelf meegemaakt dat ze probeerden om de Guppen te vangen. ik kan me voorstellen dat een cpo met een wat minder aardig karakter ook een slak zal proberen te pakken.
Zoals ik al zeg zal het ook van het karakter afhangen.
Ik zou 2 vrouwen maar zelf had ik gewoon een koppel genomen hoor.
Hoeveel liter is je bakje??

Kreeften willen zo nu en dan wel eens een slak vangen en opeten dus het is een beetje een risico om slakken en kreeften samen te houden, maar als de kreeften genoeg eten hebben denk ik dat het wel mee valt.
ik denk dat je het beste 2 vrouwtje kan nemen, mannetjes kunnen
soms wat agressief zijn.

Ben het helemaal met Tijn eens. Ik hoor ook wel verhalen dat ze de vissen met rust laten, maar toch hoor je ook andere verhalen.
Dat zal voor de slakken niet anders zijn.

Oke, dus als de kreeften genoeg te eten krijgen zal het wel meevallen, dat is fijn! Een koppeltje lijkt me ook wel leuk, maar ik ben bang dat er super veel jongen komen en dat ik ze dan niet kwijt kan raken. Het bakje is 40L.

dat zal zeker schelen ja. Maar ik durf geen garantie te geven want ik voerde ook meer dan voldoende en toch hebben ze geprobeerd een Gup te vangen. Zelf blijf ik het een beetje een gok vinden.

Ik denk dat ik de gok dan wel ga wagen, het duurt nu nog wel een aantal weken voordat de kreeftjes erin komen dus ik kan er nog een tijdje over na denken 🙂

en wat John ook al zei is dat het ook zal afhangen van het karakter van de kreeft 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan