Wat is er nieuw

CPO's met vuurgarnaaltjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter alineaarts
  • Startdatum Startdatum
A

alineaarts

Guest
Hallo,
Ik heb sinds gisteren 4 cpo's in mn superfish wave 30 aquarium.
1 van de kreeftjes is ook al zwanger.
Ik zou wat meer leven in mijn aquarium willen en ik dacht aan vuurgarnalen.
Ik heb vroeger ook al vuurgarnaaltjes gehad.
Kunnen er garnaaltjes bij mn cpo's gezet worden?
Mijn aquarium heeft best veel schuilplaatsen vooral nep plantjes.
Alvast bedankt!

Hoe groot zijn je cpo's?

Welkom op het forum.
Dat bakje is te klein voor 4 kreeftjes dus de kans is heel groot dat het mis zal gaan als de kreeftjes aan je bakje gewend zijn.
Je garnaaltjes zullen levend voer voor ze worden en de kleine kreeftjes straks ook als het al zo ver komt dat de eitjes gaan uitkomen maar denk het niet.

Hoewel vuurgarnalen best flink tekeer kunnen gaan wat betreft het vermeerderen denk ik niet dat ze opgewassen zijn tegen vier kreeften in combinatie met de kleine ruimte. In een groter aquarium met veel schuilplaatsen zou het wellicht wel kunnen, maar het blijft een risico dat ze ze allemaal opvreten.

als je kreeften rond de 4 cm of 5cm zijn zou ik het er niet op wagen je kan beter een Procambarus soort bij de garnalen doen want die worden groter en dan kunnen de garnalen op meerdere plekken vluchten waar de kreeften niet kunnen komen en ze zouden als ze kleiner zijn een garnaal eerder zien als een lekkere maaltijd .

Vind het maar een vreemd verhaal Piranha,Cpo's zijn een dwergkreeften soort dus blijven idd klein.
Een grotere kreeftensoort ziet een garnaal nog steeds als lekker hapje hoor en zoals al aangegeven is het bakje aan de kleine kant ook en dus is de vluchtruimte van de garnalen ook heel beperkt en juist nog meer in het geval van een flinke kreeft want de garnalen zullen zich niet onder het lijf van de kreeft verstoppen bv 😉
Bakje is gewoon echt niet geschikt voor kreeften net zo min als voor vissen trouwens...

Inderdaad, die maken geen schijn van kans vermoed ik zo maar.

Procambarus laat als hij groter is de garnalen wel met rust, maar een Procambarus in zo'n bakje kan absoluut niet. Net als 4 cpo's trouwens, dat is meer iets voor 60-80 cm.

John heeft hier echt gelijk in. Ik heb ook cpo s in een 60 cm bakje. Destijds op het Garnalen en Kreeften forum geinformeerd naar wat kon. Een koppel of 1 man met 2 vrouwen was de max zei men. Ik was in die begintijd wellicht wat eigenwijs en kreeg er 5 van iemand en heb ze in dat bakje gedaan. Nou dat ging niet goed hoor. In een 60cm echt niet meer dan 3 doen en in een bakje van 30 liter zou ik alleen garnalen nemen en geen cpo.
Dat is denk ik vragen om problemen.

Inmiddels zitten er 3 cpo in en dat gaat verder wel goed. Ik heb er ook al jongen bij gehad maar bij meer dan 3 gaan ze vechten met soms een slechte afloop.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan