Wat is er nieuw

CPO's

• Onderwerp starter Onderwerp starter kHRYSTAL
  • Startdatum Startdatum
K

kHRYSTAL

Guest
Hoi.

Ik heb even een paar vraagjes op de CPO:

Knipt hij planten door?
Is hij makkelijk te houden?
Hoeveel moet je plaatsen? 3/4?
Kan je Mannetjes & vrouwtjes, bij elkaar plaatsen?
Laten ze de vissen met rust?

Ik heb een 1 meter bak, van juwel 🙂.

Ze kunnen weleens proberen om een vis te vangen, maar dat verschilt per kreeft.
Ik heb niet de ervaring dat ze planten eten.
Je moet veel schuilplaatsen hebben en ze klimmen graag. Ik denk dat je wel 2 mannen en 4 vrouwen kan houden. Zelf had ik in een 60cm ook 5 cpo s.
Verder zijn ze wel vrij makkelijk te houden vond ik.

Planten laten ze helemaal met rust, ze klimmen er alleen af en toe in. Ook vissen laten ze meestal met rust, alleen een klein ziek exemplaar wordt af en toe slachtoffer( bij mij).
Verder zijn ze makkelijk te houden mits je voldoende schuilplaatsjes maakt. En een 1 meter bak moet volgens mij groot genoeg zijn voor 1/2 mannetje en enkele dames..

Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het graag van de experts op dit forum!

Groet Erik

De man klom bij mij op het kienhout en probeerde een Gup te vangen. Het hangt af van het karakter van de cpo denk ik.

kHRYSTAL zei:
Kweken ze snel? of valt dat mee?

Best wel redelijk snel ja. de jongen zijn erg klein en ik zag ze pas na enige tijd omdat ze zich ook goed verstoppen zelf.

Ik ben benieuwd 🙂 ik ga vandaag even langs de aquarium-speciaalzaak, om te kijken of ze de CPO's hebben zitten.
Ik hou je op de hoogte. 🙂

Heb er 2 gekocht, een man en vrouw, ze zitten nu te wennen in de bak.
Nu zag ik dat 1 garnaaltje maar 1 schaar hebt is dat erg? Groeit het weer aan ofzo?

Edit : Hij heeft een heeel klein schaartje. Word die steeds groter als hij steeds vervelt ofzo?

Heb je nou kreeftjes of garnaaltjes gekocht? 😉
Ledematen groeien normaal gesproken door het vervellen steeds weer groter idd.

Heb deze 2 gekocht, als koppeltje. ( nou hoop ik ook echt dat het een mannetje en vrouwtje is. 😛)

CPO's toch?

IMG]http://i60.tinypic.com/wrlzeo.jpg[/IMG]

Leuk om te zien die beestjes🙂
De tetras,betta man, zijn ook zeer nieuwschierig, want te zwemmen steeds naar de kreeftjes toe, als dat maar goed gaat..😛
Ze zijn nog niet in de "L-nummers" grot geweest, waar me L-nummers zitten 😛
ik heb zo een ruwe achterwand,waar 1 CPOtje net lekker aan 't klimmen was helemaal omhoog 😛
Als ze elkaar zien lijkt het net of ze willen vechten ofzo😛 ik had ze gekocht als man en vrouw, dus ik hoop dat het ook zo is.🙂

kHRYSTAL zei:
Heb deze 2 gekocht, als koppeltje. ( nou hoop ik ook echt dat het een mannetje en vrouwtje is. 😛)

CPO's toch?

CiFOgvX5C3qBRZJ5kaFN3J9VUCHSWHaQ.jpeg

je was de eerste ' [ ' vergeten 😉

Dat lijken me wel CPO's, hoor. 🙂 Ik heb een kreeftje gehad die beide schaartjes niet meer had, maar die heeft dat gewoon overleefd.

Ze vinden me achterwand helemaal geweldig, klimmen er steeds op. 😛
Ik had er net ff een voedertabletjes ingegooit, maar ze lopen er alleen maar overheen 😛 volgens mij hebben ze geen trek.. 😛
Als ze elkaar tegenkomen lijkt het net of ze willen vechten 😛 misschien ook niet hoor 😛
Ben benieuwd, wanneer er eitjes komen ( als het goed is, is het een mannetje en vrouwtje )
Hoe snel kan dat gaan? dat ze al gaan paren?

Gaat er weer 1😛
Nu bij de stroming van de filter.

vG5c-KNAHPiUsnrxBEwKm_JOBfQlhW-n.jpeg

Eten ze wel voedertabletjes? Elke keer als ik er 1 of 2 ingooi, doen ze er niks mee.
Ze lopen er langs, of overheen, als ze eroverheen lopen schrikken ze ervan..

Dit is wat ik erin gooi.

Tqz8b99mQR-SMIep-U8VPdzPOYgyIbyy.jpeg

Tja wanneer ze gaan paren is moeilijk te zeggen hoor.
Ze krijgen echt wel eten hoor.
Ik denk dat je wel meer voert en dan eten ze vast wel mee.
Ik gaf altijd aparte sticks voor garnalen en kreeften.

Hier eten ze alles mee.
Granulaat wat naar de bodem zinkt, komkommer lusten ze ook goed.
En dan eten ze altijd mee van de tabletjes die de bodemvissen krijgen.

Paren ziet er erg raar uit..
Net of ze elkaar vermoorden.

1tje is al een hele tijd aan het schuilen, zie er momenteel maar steeds 1 😛.

Ja dat is normaal hoor. Ze verschuilen zich soms ook graag en ze moeten wennen denk ik.

Ik zie ze nou allebei niet meer 😛
Die kunnen zich wel goed verstoppen 😛

Het lijkt er bij mij wel op dat ze alles pakken wat ze te pakken kunnen krijgen, en omdat ze vrij onhandig zijn hebben de vissen mazzel. Laatst hing er zelfs een aan de staart van de kempvis, en mooi niet loslaten, als er babyblackmollys zijn hebben ze helemaal feest de dag dat er geworpen word en ze nog niet zo snel zijn staat er bij de cpos snack molly op het menu.Van de week had ik kardinaaltetras gekocht voor mjn kamaraad , ik had ze nog geen minuut losgelaten of meneer de cpo had al een kardinaal in de houdgreep, liet pas los toen ik hem een paar keer had aangetikt met schepnet. Een mannetje bluestar gup waarvan me al was opgevallen dat ie oud werd en wat kleur begon te verliezen, spoorloos verdwene. Tot nu toe laten ze de planten wel met rust.

Groeten bassie

Ja ik weet dat dit kan gebeuren en het zal mede sterk afhangen van het karakter van je cpo.
de mijne probeerde ook vanaf een hoog stuk hout een Gup te vangen. Toen hij eindelijk een stuk van de staartvin af had gekregen heb ik de Gup maar snel overgeplaatst.
Zelf hou ik bij cpo s dus geen vissen meer 😀. Planten kwamen ze hier ook niet aan verder.

1 vd Cpo's die ik nu heb, de grootste van t stel (man) wordt ook steeds meer territoriaal. Is ook totaal niet schuw, en verstopt zich ook bijna nooit.
Vooral de Corydoras panda probeert ie vaak aan te vallen. Maar die lijken er geen last van te hebben.
Qua eten lusten ze ook alles wat op hun pad komt.
De paring ziet er idd apart uit. Lijkt meer op een verkrachting, t vrouwtje heeft hierbij ook haar scharen verloren.

Ja dat paren kan er echt ruig aan toegaan hoor. Ik heb er ook weleens bij zitten te kijken met de gedachte van dat kan de vrouw niet overleven.
Maar ja gelukkig valt het in de regel wel mee en zoals je al zegt verliezen ze weleens een schaar.
Maar dat komt snel genoeg weer goed bij de komende vervellingen van de vrouw.

Die van mij hebben van de week minimaal 2 uur aan elkaar vastgezeten. En vandaag heeft loopt er 1 rond die een schaar mist, heb niks gezien maar kan wel raden, alleen is wel een heel kleintje nog is nog lang niet volgroeid,dacht dat meneer die nog wel met rust zou laten, maar toch niet.
Groeten bassie

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan