CPO'tje mist alle pootjes aan 1 kant


W

Wiebelkonijn

Guest
Ik heb mijn 60x30x30 bak leeggehaald en dacht dat ik alle beestjes eruit had gehaald. Maar niks is minder waar, want opeens zag ik vanmiddag een CPO kreetje die zich heel goed had verstopt. Maar, door waarschijnlijk het ruwe mannetje dat er bij in zat, heeft ze aan 1 kant geen enkele pootjes meer. Continu valt ze dus om en kan maar weer moeilijk overeind komen, erg zielig vind ik dit!
Ik begrijp dat ik er zelf niks aan kan doen maar tot een vervelling moet wachten, maar ik vraag me af of ze nu wel door een vervelling kan komen als ze zichzelf nauwelijks kan bewegen? Of is de kans dat ze hierdoor dood gaat aanwezig?
 
Als je zorgt dat je gericht gaat voeren zodat ze niet verhongerd komt alles wel goed.
En natuurlijk zorgen dat ze niet door andere dieren aangevallen word , ze kan zich nu niet goed verdedigen.
Mijn dochter had 1 cpo met nog maar 1 pootje en dat is ook goed gekomen.
 
Ik zou het beestje maar even alleen zetten als ik jou was (en indien mogelijk), en wachten op herstel bij vervellen...
 
Hij is sowieso alleen, want ik had de bak al leeggehaald. (water zit er nog wel in en enkele schuilplekjes).

Ik laat de bak nu nog staan (was van de plan de bak weg te doen) totdat ze weer goed is.
 

Terug
Bovenaan