Wat is er nieuw

Crenuchus spilurus mijn ervaring

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Beste forumleden.

Nu ben ik mij er bewust van dat dit topic misschien niet interessant gaat zijn voor meer en deel van de leden.

Toch wil ik wat kwijt over deze soort de Crenuchus spilurus ook wel Sailfin Characin genoemd.

Het is een soort die beschreven wordt als iets wat schuw nu is mijn ervaring geheel anders het zijn vrij 'dominanten' vissen niet in de zin van agressie, maar met eten zijn ze er meteen en zonder twijfel.

Qua gedrag hebben ze wel iets van cichliden weg enkel minder agressief. Zeker de mannen deze zijn vrijwel niet agressief alles is schijn vinnen opzetten etc..

Ik dacht altijd dat ze een vrij grootte mond hadden en dus op moest passen met kleinere vissen als bijvis. Ze hebben een vrij grootte mond maar hun kaken gaan niet enorm wijd open ze eten dus ook echt het kleine voer.

Ik voer ze muggen larven(Wit) Daphnia,artemia,discusvoer en zelfs hoogwaardig vlokken voer pakken ze niet allemaal maar de meeste wel.

Ze hebben best wel een forse bouw dit viel mij tijdens het vangen meteen op zeker de mannen die toch wel bij mij de 7 cm aantikken. De vrouwen zijn net zo fors maar zeker 1 a 2 cm kleiner. De vrouwen hebben uiteraard minder kleur maar dit maakt ze niet minder mooi..

Hopelijk verveel ik niemand hiermee, maar wilde mijn ervaring delen in de hoop dat er mensen zijn die ze hebben maar ook dat er wie weet mensen zijn die het misschien wel wat lijkt.

Morgen komen de eerste foto's hopelijk lijkt het mij het zijn snelle rakkers.

Groet
Stijn
 
Heb ze net ff opgezocht , het zijn erg mooie vissen .
 
Predatorfish, Absoluut en zijn zelfs nog vrij fors groter dan je denkt 🙂..Maar het gedrag is vooral erg leuk. Vrij nieuwsgierig
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan