Wat is er nieuw

Cristal Red samen met Vuurgarnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter meisie94
  • Startdatum Startdatum
M

meisie94

Guest
Hoe denken jullie hierover?
Is dit verstandig of niet, of kan ik ze beter apart zetten in de 80cm, en als ze in de 80cm gaan, kan dit kwaad i.c.m de corydora paleatus?

( gaat zich om een juwel rio125!)

Graag jullie meningen groetjes!

Ik weet wel dat ze niet onderling gaan kruisen in ieder geval. Dus ze kunnen samen.
Voor zover ik weet gaat het wel samen met veel Cory s, maar deze ken ik persoonlijk niet.

Edit: wel kweken de vuurtjes veel sneller, dus oppassen dat de cr niet ondersneeuwen.

oke, hja heb er nou een hele hoop in die bak zitten van de vuurtjes, en wilde 10/15cr bij zetten. maar kan die wel uitvangen voor groot deel en overzetten naar de juwel rio 125, of kan ik die dan beter in die 80cm zetten?

Corys kan ik wel in andere bak onderbrengen maar dat overleven ze niet 😎 want daar zit te grof grind in, of ander thuis zoeken 😎

Garnalen en cory's gaan prima samen, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wel opletten met voeren dat de garnalen niet alles voor de neus van de cory's wegpikken en ze dus wel genoeg te eten hebben. Dan zie ik geen probleem.

Verder ben ik het met john eens, vuurtjes kweken veel sneller dan CR en de CR zijn iets gevoeliger qua watersamenstelling etc.. dus ze kunnen bij elkaar, maar let er dan idd op dat ze niet ondersneeuwen 😉

Ok�,
ik heb een ph van 7 ,

maar twijfel nog omdat ze daar van een pb bodem afkomen ( Ph6 ) en ben eigenlijk niet van plan er iets aan te doen gezien de rest het zo super doet.

De garnalen kunnen qua bak zowel in de Rio125 als in de 80cm. Maar als er al veel vuurtjes inzitten zo ik er niet 10 a 15 cr bij gaan zetten. Dan zijn ze al ver in de minderheid.
Dan zou ik de soorten gescheiden houden als het kan.
Cory s moeten een bodem hebben die niet scherp is en het liefst dus zand of anders een fijne bodem.

oh ben niet duidelik geweest zo te zien, ze gaan of in de panorama 100cm of in de juwel rio 80cm.
Ja heb fijn grind 🙂 en dat doet niet zeer als ik over de bovenkant van mijn hand wrijf, dus is niet te scherp!🙂

Ik ga er toch even over nadenken

Ah ok. Ik las in het begin een Rio125 dacht ik 😀
Het is voor de Cory s wel belangrijk dat het echt niet scherp is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan