Wat is er nieuw

Crossocheilus langei

• Onderwerp starter Onderwerp starter AstenDS
  • Startdatum Startdatum
A

AstenDS

Guest
Hallo allemaal,

Heeft er iemand informatie over deze vis?

Liefst zo veel mogelijk via Google kan ik maar zeer beperkt wat vinden. Hopelijk weten jullie hier meer over deze vis.

Bedankt Henri,

ik moest wat dingen weten meeste vragen zijn nu beantwoord.

Nu zit ik alleen nog met de vraag: Ik heb een rio 120 bak.

Ze hebben deze vissen mee gegeven op advies tegen algen.

Nu leest ik dus dat hij ongeveer 14 cm wordt is mijn bak daar niet veel te klein voor?

Een rio 120 is toch een aquarium van 60 ??? Dan is je bak inderdaad veel te klein

PS

Algen bestrijden kan ook anders. Je zou de oorzaak kunnen aanpakken. Algen zijn meestal een gevolg van een verstoring in de waterwaardes (oa NO3 en PO4)

Nee dat is een bak van 80cm

Hebben ze me nu een verkeerde vis mee gegeven?

Een Rio 125 zeker?

80 cm is inderdaad te klein voor deze vissen. Worden forse vissen, zijn actief en hebben het liefst een aantal soortgenoten om zich heen. Ik zou toch wel minimaal 120 cm aanhouden voor een groepje.

Of een Lido 120.

De een is 80x35 bodemoppervlak, de ander 60x40 (uit het hoofd).

~ Ivo

Ja inderdaad Rio 125!

Hmzzz toch raar dat ze me die dan hebben mee gegeven. Suggesties verhaal vertellen en terug naar de winkel?

Er zitten er nu 3 in. Tussen 9 Neon Tetra's. Zij zij mijn '' tester's'' voor de eerste 2 weken.

Terugbrengen indien mogelijk.
Niet meer op advies van die winkel af gaan.
Volgende keer: eerst kijken, dan checken, dan navragen, dan pas kopen.

Voorkomt veel ellende 🙂

Succes!

~ Ivo

AstenDS zei:
Ja inderdaad Rio 125!

Hmzzz toch raar dat ze me die dan hebben mee gegeven. Suggesties verhaal vertellen en terug naar de winkel?

Niet zo raar, dat komt ontzettend vaak voor (zie bv een ander recent topic : http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1495631 ).

Ze hebben je compleet foutief voorgelicht, en dan heb je er gewoon recht op om ze terug te brengen. (mits ze op de hoogte waren van welk aquarium je hebt natuurlijk)

En in het vervolg inderdaad : eerst lezen, vragen en dan pas kopen. Voorkomt een hoop ellende

Ik denk ook dat de winkel, als je de maten van je aquarium hebt doorgegeven, de vissen moet terugnemen.
Dat zal waarschijnlijk ook niet echt een probleem zijn, �ls je voor de tegenwaarde iets anders koopt.

De vraag is dan natuurlijk w�l: w�t?

Liefst iets dat in een 80 cm. bak kan �n de algen bestrijdt,natuurlijk.
Ik heb tegen de algen Ameca splendens, een heel leuke vis maar helaas worden daarvan de mannen zo'n 6, en de vrouwen zo'n 8 cm.
In 80 cm. gaat 'm dat ook niet echt worden, vrees ik.

Maar er zijn hele bekende, goede en makkelijke algeneters waaraan je waarschijnlijk nog niet eens hebt gedacht:
guppen en platy's!

Daarnaast is het inderdaad een goed idee de oorzaken van de alg aan te pakken.
Meestal is dat: te veel vissen, teveel voeren, te lang of te veel belichten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan