Wat is er nieuw

Cr's + Cb's temperatuur..

kellemes

Well-known member
Lid geworden
8 december 2012
Ik heb hier nu 1 maand een groepje cr's en cb's in een 25/30 liter bakkie.. heb de temperatuur op 22 staan ongeveer.. ze lijken het goed te doen.
Ik vraag mij alleen af of verwarming nodig is..
De bak staat in de huiskamer waar we nooit warmer stoken dan 20, en ook als we braaf de kachel uit doen 's avonds misschien 17/18 graden zal worden in de nacht, alleen tijdens hele strenge winters zie ik het misschien 16 graden worden.
Is dit voor deze garnalensoort acceptabel?
Of dien ik tijdens de winterperiode toch te zorgen voor een zekere ondertemperatuur?

Wil je ze echt gaan kweken of is het puur een gezelschapsbak? Ik heb begrepen dat het voor de kweek bevorderlijk is om ze rond de 23 graden te houden. Ze tolereren volgens de diverse sites een temperatuur van 18 tot 25 graden maar de "ideale" temperatuur zou rond de 20-23 graden liggen. Zelf heb ik ze op 21 graden zitten.
16 graden is wel erg fris denk ik.

Dank voor de info..
Niet voor de kweek nee, ik steek in op een zichzelf in stand houdende populatie.

Dan is "kamertemperatuur" (rond de 20-23 graden) prima. Hou de temperatuur even in de gaten. Duikelt hij onder de 18 graden, dan zou ik toch een klein verwarmingselementje aanschaffen.

Ik heb ze ook op 22 graden zitten. Maar onder de 18 graden zou ik het ook niet laten komen.

Ik heb de meine op 23 graden staan en meet dan 22.3 graden. Niet kouder dab 20 graden lijkt mij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan