Wat is er nieuw

Cryptocoryne balansae

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dirk Bazuin
  • Startdatum Startdatum
D

Dirk Bazuin

Guest
De info die ik over deze plant vindt is nogal tegenstrijdig.
Hoogte max 20 cm op de ene site en 40+ tot max 70 cm op een andere.

Wie heeft ervaring met deze plant en kan aangeven hoe hoog hij bij hem/haar werd.

Ik heb deze plant nog steeds in mijn rio 180 staan. De waterhoogte is daar 50cm en hij luifelt royaal over het wateroppervlak heen. Dus de 70cm haalt hij zeker wel.

Edit: als je op pagina 4 van mijn fotoalbum kijkt zie je de plant die ik voor mijn aquarium heb gehangen. Het aquarium is dus ong 55cm hoog.

Ik heb deze plant nog steeds in mijn rio 180 staan. De waterhoogte is daar 50cm en hij luifelt royaal over het wateroppervlak heen. Dus de 70cm haalt hij zeker wel.

Edit: als je op pagina 4 van mijn fotoalbum kijkt zie je de plant die ik voor mijn aquarium heb gehangen. Het aquarium is dus ong 55cm hoog.
Bedankt daar heb ik wat aan.

Bij mij kwam deze ook zonder problemen aan het wateroppervlakte (60 cm), dus ik ga helemaal mee met de voorgaande info!

ik heb hem niet meer, en een mooie foto kan ik zo ff niet vinden, maar mocht ik nog wat tegen komen, dan zet ik het hier

70 cm haalt die inderdaad met gemak,in mijn 60 cm aquarium stond hij aan de rechterkant en kwam tegen het watervlak en daarna groeide die vrolijk verder tot de andere kant van mijn aquarium.

Ik heb de beschrijving op onze site flink aangepast. Als er nog aanvullingen zijn dan hoor ik het graag: https://www.aquainfo.nl/artikel/cryptocoryne-balansae/

Beetje late reactie maar kwam dit topic tegen. Mijn ervaring is iets anders dan er op aquainfo staat.
Zelf heb ik deze ook in de bak staan en deed hij het wel maar niet super. Qua temperatuur had ik de bak op 25 graden staan, sinds een half jaar staat deze op 23 graden en groeit hij de bak uit bij pH 6.
Ook worden er nu veel nieuwe planten/uitlopers gemaakt, lengte is nu bijna 80cm.

Goed om te horen dat hij het nu goed doet @JdeV . Met planten is het wel vaker een beetje een gok waarom ze het ineens niet of juist wel goed doen. Ik worstel hier altijd met Vallisneria....veel licht, weinig licht, geen Co2 of juist wel.....hier slaat het nooit echt goed aan lijkt wel.

Heb je toevallig ook goede foto's van deze plant die ik mag gebruiken voor onze database?

Zo dan maar?

IMG_20190308_180812.jpg

totaal onherkenbaar 😀

Goed om te horen dat hij het nu goed doet @JdeV . Met planten is het wel vaker een beetje een gok waarom ze het ineens niet of juist wel goed doen. Ik worstel hier altijd met Vallisneria....veel licht, weinig licht, geen Co2 of juist wel.....hier slaat het nooit echt goed aan lijkt wel.

Heb je toevallig ook goede foto's van deze plant die ik mag gebruiken voor onze database?

Zal kijken of ik een goede foto kan maken, dan stuur ik er wel eentje

De Cryptocoryne balansae is variabele soort, met verscheidende locatiegebonden groeivormen, en vele ondersoorten. Het is maar afwachten welke je geleverd krijgt, of koopt. Plus dat het natuurlijk ook afhankelijk is van de omstandigheden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan