Cryptoheros sajica ?


H

Hen

Guest
Zijn deze twee tortelduifjes cryptoheros sajica? En waarom kleurt bij de blauwige, ik denk dat dat t vrouwtje is,de kin en buik soms pikzwart?

Screenshot_2018-08-10-20-55-18.png


Screenshot_2018-08-10-20-55-03.png
 
Dit is idd de T-bar chiclide. . Vrouwtje is paarbereid en daarom zo apart gekleurd. Hou er rekening mee, dat als het tot een nestje komt het vrouwtje zeer agressief kan zijn naar alles wat dichter dan 15 bij haar jongen komt!! Ook de man laat zich dan niet onnbetuigd.
Als je gecharmeed bent van deze familie, dan raad ik je aan een 3 tal (1 man 2 vrouwen) C. nanoluteus aan, bijna zelfde gedrag, schitterende kleuren en prachtig broedgedrag, maar veel minder agressief tijdens de broedperiode! Staat een kweekverslag hier op AF.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hen
Is wel een bijzonder mooi koppel , veel succes in de hoop op een broedsel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hen
Dankje voor jullie reactie! Het is heel mooi om te zien, ze zijn uren bezig met het verplaatsen van fijn grind, ze pakken een hap grind of steentje en spugen het een stukje verderop uit. Worden ze zo agressief dat ze de andere vissen doden of alleen wegjagen? Er zitten een schooltje zwarte tetras , 6 guppen en. 5 zebra danios bij en een enorme zuignapmeerval.
 
De c nanolutheus zijn ook erg mooi inderdaad! Zijn ze altijd geel gekleurd of heb je verschillende soorten? Ik heb pas sinds een maandje een aquarium dus ben nog niet zo op de hoogte van alles. Zou er zo n koppeltje bij kunnen dan in mijn aquarium? Ik heb een aqualantis fusion horizon (zoeen met gebogen voorkant) De afmetingen zijn 120x60x50 op het breedste punt.
Groetjes
 
Je bak is groot genoeg voor een 3 tal. Ze zijn over het algemeen altijd zo gekleurd, tenminste het dominante koppel de andere(n) zijn bijna zwart /wit (= jeugdkleed), dan is het dominante koppel ( = kweekstel) niet agressief naar deze soortgenoten, zo is mijn observatie tenminste.
 

Terug
Bovenaan