Wat is er nieuw

Crystal black sterker dan Crystal red?

Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Ik had zo een vraagje: Zijn Crystal blacks nou sterker dan Crystal reds? Dit omdat bij ons Crystal reds meestal na een paar maanden het loodje leggen en Crystal blacks zijn bijna niet dood te krijgen 😛

Zeker weten doe ik het niet maar zou kunnen,misschien omdat de zwarte wat dichter bij de wildvorm staan oid en dan net iets meer kunnen hebben dan de rode.

Uit mijn ervaring: Ja. Ze zijn moeilijker te vangen(veel sneller), de kleur is dominant over rood en de rode lijken(deze weet ik niet 100%zeker) gevoeliger te zijn en gaan dus sneller dood(in mijn aquarium dan).

Ik heb dit nooit gemerkt. Wat wel opvalt is dat de ene periode er meer jonkies van de Crystel reds zijn en de andere periode meer jonkies van de Crystel blacks. Sowieso zijn er dacht ik altijd golfbewegingen in het kweken, ook bij mijn vuurgarnalen.

Crystal black is sterker. Hij is black en de duistere kleur overwint rood. Je moet soms ook gewoon een beetje met de namen spelen. ;-)

Zit helemaal geen verschil in red en black .
Alleen de kleur dan wel 😀

Ik weet het niet hoor,toen de garnalen hier omvielen ging het met de rode dubbel zo snel en blijkbaar valt dat meer mensen op dus zou me niet verbazen dat er wel iets van verschil is.

Ik dacht ook dat het alleen een kleurverschil betreft en dat ze verder identiek zijn.
Echter ben ik niet de expert in garnalen en heb er ook geen ervaring mee opgedaan.

Ik weet het fijne ook niet hoor maar misschien is het kweekproces net wat ingewikkelder om rode garnalen te krijgen dan zwarte oid en kunnen de rode daardoor net wat minder hebben.
Net zoiets als bij ramirezi's,guppen en weet ik het al 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan