Lex
Well-known member
In dit topic een verslag van m'n crystal red bakje.
Paar maanden geleden deze bak opgestart ( 30x30x30 ) met als doel zo weinig mogelijk van de techniek te laten zien in de bak en een leuke groep crystal red garnaaltjes te houden.
Zoals gezegd ik wilde de techniek verbergen, en dat heb gedaan door het filter in de pilaar te verbergen waar de bak opstaat en de verwarming en de aanzuigbuis achter de achterwand te plaatsen...
Het filter is een Eheim 2211 buitenfilter, beetje overkil
; maar door de kraantjes zo in te stellen heb ik geen orkaan in de bak.
In de achterwand heb ik een gat gezaagd ( 5x3cm) voor de inlaat en daar een stuk hoorgaas op geplakt zo dat er geen garnaaltjes doorheen kunnen, en een gat voor de uitstroombuis gemaakt wat het enige is wat je ziet.
Daarna de achterwand 2 cm van de achterkant geplaatst en deze vastgelijmd aan de zijkanten en onderkant, dus zodat de verwarming en de aanzuigbuis erachter passen.
Hoop dat jullie het nog begrijpen...
;
Na de indraaitijd is er een groepje van 10 crystral red garnaaltjes ingegaan waar er nu nog 8 van over zijn.
Hier een foto van de zelf gemaakte pilaar van ijzer met daarin verborgen het filter ed.
Eerste opzetje met snelgroeiers om de bak en filter in te laten rijpen.
Na ruim 7 weken zijn de garnaaltjes erin gegaan en nu de definitieve plantjes;
Rechts staat een groepje Lobelia cardinales, in het midden Rotala Boshi, 2 mosballetjes voorin en links een klimplantje ( welke de bak al weer uit wil....)
Moet wel nog lekker groeien de plantjes staan er net 1 week in. ;-)
Dan de garnaaltjes , 2 zijn er overleden na het transport , stress ofzo denk ik...
Heb er nu nog 8, hopelijk zorgen deze voor nageslacht.
Nou de 2 dames zijn een paar dagen geleden bevallen :is goed , ben d'r ff voor wezen zitten met de leesbril op en tel er rond de 20 stuks.
Er kunnen er nog meer verscholen zitten natuurlijk zo groot zijn ze nog niet......ze zijn wel al mooi op kleur !
Even de camera op macro gezet en geprobeerd foto's te maken van de kleintjes.
Dat was het voor nu even..
Paar maanden geleden deze bak opgestart ( 30x30x30 ) met als doel zo weinig mogelijk van de techniek te laten zien in de bak en een leuke groep crystal red garnaaltjes te houden.
Zoals gezegd ik wilde de techniek verbergen, en dat heb gedaan door het filter in de pilaar te verbergen waar de bak opstaat en de verwarming en de aanzuigbuis achter de achterwand te plaatsen...
Het filter is een Eheim 2211 buitenfilter, beetje overkil
; maar door de kraantjes zo in te stellen heb ik geen orkaan in de bak.In de achterwand heb ik een gat gezaagd ( 5x3cm) voor de inlaat en daar een stuk hoorgaas op geplakt zo dat er geen garnaaltjes doorheen kunnen, en een gat voor de uitstroombuis gemaakt wat het enige is wat je ziet.
Daarna de achterwand 2 cm van de achterkant geplaatst en deze vastgelijmd aan de zijkanten en onderkant, dus zodat de verwarming en de aanzuigbuis erachter passen.
Hoop dat jullie het nog begrijpen...
; Na de indraaitijd is er een groepje van 10 crystral red garnaaltjes ingegaan waar er nu nog 8 van over zijn.
Hier een foto van de zelf gemaakte pilaar van ijzer met daarin verborgen het filter ed.
Eerste opzetje met snelgroeiers om de bak en filter in te laten rijpen.
Na ruim 7 weken zijn de garnaaltjes erin gegaan en nu de definitieve plantjes;
Rechts staat een groepje Lobelia cardinales, in het midden Rotala Boshi, 2 mosballetjes voorin en links een klimplantje ( welke de bak al weer uit wil....)
Moet wel nog lekker groeien de plantjes staan er net 1 week in. ;-)
Dan de garnaaltjes , 2 zijn er overleden na het transport , stress ofzo denk ik...
Heb er nu nog 8, hopelijk zorgen deze voor nageslacht.
Nou de 2 dames zijn een paar dagen geleden bevallen :is goed , ben d'r ff voor wezen zitten met de leesbril op en tel er rond de 20 stuks.
Er kunnen er nog meer verscholen zitten natuurlijk zo groot zijn ze nog niet......ze zijn wel al mooi op kleur !
Even de camera op macro gezet en geprobeerd foto's te maken van de kleintjes.
Dat was het voor nu even..