Wat is er nieuw

Crystal Red bakje van Lex

Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Leeftijd
53
In dit topic een verslag van m'n crystal red bakje.
Paar maanden geleden deze bak opgestart ( 30x30x30 ) met als doel zo weinig mogelijk van de techniek te laten zien in de bak en een leuke groep crystal red garnaaltjes te houden.
Zoals gezegd ik wilde de techniek verbergen, en dat heb gedaan door het filter in de pilaar te verbergen waar de bak opstaat en de verwarming en de aanzuigbuis achter de achterwand te plaatsen...
Het filter is een Eheim 2211 buitenfilter, beetje overkil ;)); maar door de kraantjes zo in te stellen heb ik geen orkaan in de bak.
In de achterwand heb ik een gat gezaagd ( 5x3cm) voor de inlaat en daar een stuk hoorgaas op geplakt zo dat er geen garnaaltjes doorheen kunnen, en een gat voor de uitstroombuis gemaakt wat het enige is wat je ziet.
Daarna de achterwand 2 cm van de achterkant geplaatst en deze vastgelijmd aan de zijkanten en onderkant, dus zodat de verwarming en de aanzuigbuis erachter passen.
Hoop dat jullie het nog begrijpen... ;));
Na de indraaitijd is er een groepje van 10 crystral red garnaaltjes ingegaan waar er nu nog 8 van over zijn.
Hier een foto van de zelf gemaakte pilaar van ijzer met daarin verborgen het filter ed.
360.jpg

Eerste opzetje met snelgroeiers om de bak en filter in te laten rijpen.
360.jpg

Na ruim 7 weken zijn de garnaaltjes erin gegaan en nu de definitieve plantjes;
720.jpg

720.jpg

Rechts staat een groepje Lobelia cardinales, in het midden Rotala Boshi, 2 mosballetjes voorin en links een klimplantje ( welke de bak al weer uit wil....)
Moet wel nog lekker groeien de plantjes staan er net 1 week in. ;-)
720.jpg

Dan de garnaaltjes , 2 zijn er overleden na het transport , stress ofzo denk ik...
Heb er nu nog 8, hopelijk zorgen deze voor nageslacht.
720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Nou de 2 dames zijn een paar dagen geleden bevallen :is goed , ben d'r ff voor wezen zitten met de leesbril op en tel er rond de 20 stuks.
Er kunnen er nog meer verscholen zitten natuurlijk zo groot zijn ze nog niet......ze zijn wel al mooi op kleur !
Even de camera op macro gezet en geprobeerd foto's te maken van de kleintjes.
720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Dat was het voor nu even..

Mooi bakje en garnalen hoor en super op de foto gezet!
Altijd leuk om te zien dat kleine grut.

Hee ja die was ik ook 'kwijt', dit was voor dat ik het bakje opnieuw had ingericht nadat ik verhuisd was...alle vuurgarnalen zitten nu ( ontelbaar) in de meterbak.

Hee ja die was ik ook 'kwijt', dit was voor dat ik het bakje opnieuw had ingericht nadat ik verhuisd was...alle vuurgarnalen zitten nu ( ontelbaar) in de meterbak.
Dat oude topic is nu toch al wat weggezakt en je hebt nu toch een nieuw😉😀.

Leuk bakje en ook top dat je al jongen hebt. Als je de filter knijpt heb je dan geen last van lekkage bij de kranen?

Heel mooi garnalen bakje!
Netjes afgewerkt.

Mooi bakkie, ga het zeker volgen! Wat leuk dat de eerste kleintjes al gespot zijn! Erg benieuwd naar verdere ontwikkelingen 🙂

Heb je al weleens Mulberry blad geprobeerd? Daar zijn ze hier gek op.

Erg mooi weggewerkt allemaal!

En prachtige garnalen heb je!

Idd. ik hou dit topic wel in de oude waren ook al heel wat foto's weg..😳

John, als ik de kranen dichtzet en het Eheim filter loskoppel komen er hooguit 2 druppels uit...en het filter kan ik schoonmaken in de keuken op het aanrecht.🙂
Mulberry blad, nooit van gehoord...heb hier alleen catavabladeren ( of hoe je dat ook schrijft...)

Het idee was idd. om alles zoveel mogelijk weg te werken en een goed filter erop i.p.v zo'n klein filtertje wat binnen no-time smerig is.

En iedereen bedankt voor de reacties. :petjeaf:

Mullberrie kun je kopen via Onlineaquariumspullen.nl en daar zijn ze allemaal echt gek op. Je bedoeld denk ik Catappablad😉.

Ik bedoelde of je geen last van lekkage hebt bij de kranen als ze gewoon in werking zijn en dus niet na het afkoppelen. Ik had een keer dat ik er een heel klein beetje lekkage bij kreeg. ik denk omdat er een bepaalde druk bij komt kijken als de doorgang minder wordt.

Catappablad , ja dat klinkt beter ja....ik was ff de juiste spelling kwijt..hahaha😀

En nee geen lekkage bij de kranen ook al staan ze niet volledig open, het zijn trouwens de kranen van Eheim...misschien waren bij jou de rubbers die erop zitten niet zo goed meer ?

Ik heb ook de Eheim en vrij nieuwe ook nog. Op dat moment dacht ik amper 1 jaar oud. Ik heb nu ze vol open en geen problemen ermee. Ik dacht me ook te herinneren dat je bij het knijpen dit weleens vaker hebt maar hou me ten goede hoor😉.

mooie bak en mooie garnalen, leuk dat je jongen hebt!
😀

Laatste update van het jaar dan
Onderhoud gepleegd aan de bak, plantjes weggedaan/verschoven en andere plantjes uit de grote bak toegevoegd dus het ziet er weer wat anders uit....
Over de bewoners, na de zomersterfte had ik nog maar 6 garnaaltjes over.... ze hebben niet stilgezeten deze achterblijvers, er is namelijk weer een groepje van ongeveer 25a 30 garnaaltjes !
Hoef ze dus niet meer te zoeken als ik in de bak kijk..
Hoe het bakje nu is :
YRNWv9RIlmqZi7yDhkCqkhavRv2qQbJS.jpeg

Garnaaltjes zien er ook mooi uit (vindt ik)

Ook heb ik een paar jongen gespot met minder rood en meer wit......ander soort gradatie ?
Ben benieuwd hoe ze eruitgaan zien als ze volwassen worden.....
Hieronder wat foto's van de kleine:

De bak werd gelijk geïnspecteerd om te kijken wat ik allemaal veranderd had...gelukkig geen gestreste beestjes

Beetje eten doet het ook altijd goed voor de groepsfoto....:

dat was het voor nu weer even !
En voor iedereen die dit leest een fijne jaarwisseling en een goed 2017 !

Dank je, en John dan heb ik de A type, V-type en de Tiger Tooth door elkaar zitten.

super mooi aquarium en een gelukkig nieuwjaar!

Hier even een foto van het diner van vanavond:
Worteltjes van HAK.....

cfjmCvLbQimcXDQKtgzAwSnJ5gaOIwNu.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan