Crystal red en vuurgarnalen?


H

hipy

Guest
Hello,

Ik wil van mijn rekord 600 graag een garnalen bak gaan maken.

Nou zit je helaas met het feit dat garnalen kunnen kruisen, dus veel verschillende soorten kunnen het niet worden.

Daarom zat ik te denken aan de volgende opties:

1: Crystal red, Crystal black.
Het is voor mij nogal onduidelijk hoe ze kruisen. Op de ene pagina lees je dat je garnalen met bruine banden krijgt. Op de andere site lees je weer dat je dan of CR of CB krijgt. Welke is waar?

2: Crystal red, vuurgarnalen.
Ook deze combinatie is mij onduidelijk, ze kruisen niet. Wel zit je met de verschillende PH waardes. M.a.w: is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor de info!
 
hallo,
1 weet ik ook niet.
2 ik denk niet dat het een mooi gezicht is om deze twee bij elkaar te zetten.
crystal reds hebben inderdaad andere eisen, maar vuurgarnalen zijn taaie beesten.
 
Als je cr en b bij elkaar zet krijg je rode en zwarte nakweek maar de kans op enkele garnalen die meer bruin van kleur zijn is ook aanwezig.

Vuurgarnalen zijn heel makkelijk wat ph betreft dus kan in principe prima met crs alleen kweken vuurgarnalen vele malen sneller dan crs en kunnen zo voor te veel concurrentie zorgen waardoor de crs stoppen met kweken en uiteindelijk zullen verdwijnen.
 
Seabait zei:
Als je cr en b bij elkaar zet krijg je rode en zwarte nakweek maar de kans op enkele garnalen die meer bruin van kleur zijn is ook aanwezig.

Vuurgarnalen zijn heel makkelijk wat ph betreft dus kan in principe prima met crs alleen kweken vuurgarnalen vele malen sneller dan crs en kunnen zo voor te veel concurrentie zorgen waardoor de crs stoppen met kweken en uiteindelijk zullen verdwijnen.

100 % mee eens.
 
dat zal met elke combi gebeuren.
of je krijgt een raar mengelmoesje doordat de soorten kruisen. of 1 soort is dominant en de rest verdwijnt.

als je echt een garnalenbak wilt maken kies dan 1 soort en richt je daar volledig op.
 
Cr en cb garnalen zijn van dezelfde soort enkel de kleur is anders.
Ook met enkel cr of cb heb je weleens nakweek die niet helemaal zozo zijn maar is een kwestie van selecteren bv.
 
ik heb mos uit mijn sakura bak gehaald voor de crystals. re zijn 3 jongen mee gekomen. en ze groeien als kool

dus het kan wel
 
Seabait zei:
Cr en cb garnalen zijn van dezelfde soort enkel de kleur is anders.
Ook met enkel cr of cb heb je weleens nakweek die niet helemaal zozo zijn maar is een kwestie van selecteren bv.

En wat doe je dan met de garnalen die je niet wilt... neem aan dat niemand die wilt :p

1 soort it is, maakt het nog uit of het grind scherp of afgerond is?
 
Zijn altijd wel mensen voor te vinden,is trouwens wel zo dat mindere mooie garnalen wel weer mooie nakweek kunnen voortbrengen.

Voor garnalen maakt het niet zo uit of de bodem scherp of afgerond is maar je hebt bv ook ph verlagende bodems van kleikorrels.
 
misschien krijg je wel bijzondere kruisingen en dan verkoop je ze voor veel geld


veel plezier




groeten,sander
 

Terug
Bovenaan