Crystal red kweken


C

crystalred

Guest
Hallo Allemaal,

Ongeveer een jaar geleden was ik bezig met het kweken van crystal black/red in een Nano Cube 25. Toen kregen in 1 week tijd 6 garnalen eitjes. Maar toen de jongen eenmaal geboren waren ging alles achteruit, de garnalen gingen dood. Nu heb ik sinds ongeveer 5 weken een 60x30x30 bak met +- 20 crystal red/black, ik heb een groter aquarium gekocht omdat ik overal las dat in een groter aquarium de waterwaarden stabieler bleven. Er hangen 3 filters in de bak ( 2 sponsfilters en 1 normale). Ik houd de garnalen nu op 50% osmose 50% kraanwater. Heeft iemand tips voor me om het kweken nu wel te laten lukken?
 
stabiele waarden zijn natuurlijk heel belangrijk maar die waarden moeten natuurlijk ook ideaal zijn voor de soort en gradatie garnalen die je hebt.

Mooiste is om dezelfde waarden te houden als waarop de crs gekweekt zijn maar over het algemeen doen ze het allemaal wel goed met een lage ph.

Weet je de waterwaarden van je bakje?
 
Ik heb het aquarium in zijn geheel overgenomen dus inclusief garnalen bodem en filters.

de waterwaardes zijn:

ph:6,2
kh:0
GH:12
nitraat:25
ammoniak:0
nitriet:0
 
Nu herinner ik het me,je had al een topic over je bak.
Is gewoon een kwestie van eten geven en elke week een beetje water wisselen en een portie mazzel hebben.
 
Ja dat klopt, maar op dat topic word niet meer gereageerd.
Moet ik ze elke dag voeren of 1x in de 2 dagen?
 
Wat moeten betreft is dit heel weinig want heb zelf een bakje staan waar ik de laatste tijd maar 1 keer in de week wat voer geef en gaat prima.
Je kan elke dag voeren maar ook 2 keer per dag een heel klein beetje bv,of om de dag idd.
 
Ok, ik denk dat ik om de dag ga voeren.
 
net de eerste zwangere gespot!!!:))))
 
het is een golden snowwhite, Ze heeft niet veel eitjes maar het begin is er.
ik zag het gister allemaal gebeuren, de mannetjes zwommen druk door de bak en opeens ging een mannetje op deze garnaal zitten. Ze zit nu wel stil is dit de schrik ofzo? de rest is wel gewoon actief.
 
Gefeliciteerd en nog een keer gefeliciteerd :D
Zwangere dames zijn wat schuwer en zitten vaker stil.
Als het haar 1e zwangerschap is kan het zijn dat ze 1 voor 1 de eitjes verliest.
Dit heeft te maken met onervarenheid en gebeurt vaker.
Als ze de eitjes houd zul je over een week of 3 wat stofvoer moeten gaan voeren.
Kleine jonge garnaaltjes gaan niet aktief op zoek naar voer.
En door stofvoer te geven dwarreld er wat voer door je hele bak en is overal wat te vinden voor het jonge grut.
Maar pas op , je geeft snel te veel stofvoer.
Een heeeeel klein beetje is genoeg.
Anders belast je je water te veel.
Stofvoer is makkelijk zelf te maken.
Even je eigen garnalenvoer door een pepermolen of tussen 2 lepels pletten.
 
Bedankt!
Ik weet niet of het haar eerste zwangerschap is, ik zal het zometeen even vragen bij de vorige kweker.
ik heb nog wat spirulina staan, is dat ook goed voor de kleintjes?
 
Dubbel gefeliciteerd ook idd!
Spirulina is heel goed.
 
Ik heb denk ik verwende garnalen.
Spirulina willen ze hier niet eten.
 
Net de tweede zwangere gespot:)
 

Terug
Bovenaan