Wat is er nieuw

Crystal Red met/zonder TB gen

Hardloper

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Lang geleden dat ik hier was, maar ik heb weer tijd voor een aquarium dus ik ga weer beginnen. (sst, stiekem al in gedachten over 2:help:)

Nou wil ik in eerste instantie een garnalenbak maken, maar met mijn onderzoek welke het moet gaan worden heb ik een aantal vragen. Ik lees dat TB gevoeliger zijn voor waterveranderingen (en andere waardes eisen) dan CR's, hoe kan dit eigenlijk aangezien TB gekweekt zijn vanuit CR's toch?

Daarnaast is mij niet duidelijk wat nou het verschil is tussen CR's met of zonder een TB gen. Kunnen uit CR's met TB gen (in theorie) alle onderstaande TB's komen?

87357.jpg

Overigens heb ik qua keuze nog helemaal niks uitgesloten (nouja Japonica's :sorry:), maar ook de tijgers en de Neocaridina soorten staan nog op de radars. Adviezen worden zeer gewaardeerd.

Laatst bewerkt:
De TB is een kweekvorm en die zijn vaak door het doorkweken gevoeliger denk ik en op een ph verlagende bodem gekweekt. Het hangt van het gen af welke uit de nakweek kunnen komen. Zwart is dominant tov rood.

De TB is een kweekvorm en die zijn vaak door het doorkweken gevoeliger denk ik en op een ph verlagende bodem gekweekt. Het hangt van het gen af welke uit de nakweek kunnen komen. Zwart is dominant tov rood.

Dat zou het kunnen zijn, las net ook dat TB's uit Mischlings sterker zijn. Ik denk dat ik uiteindelijk voor de Crystals (mogelijk met TB gen) ga met enkele echte TB's. Mijn idee is nu om dan de CR's op termijn uit te selecteren naar een gezelschapsbak en dat ik in de losse bak TB's over houd.

Moet dan wel wat ervaring gaan opdoen met de verschillen spotten!

P.s. Jij bent hier ook niet weg te slaan:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan