Crystal Red Shrimp baby's overleven niet (meer)


Dvandam

Member
Lid geworden
6 maart 2021
Berichten
20
Leeftijd
27
He beste leden,

Ik heb al een jaar lang een bak met CRS garnalen die volop bezig waren met te kweken. Wat ik helaas heb gemerkt de laatste 2-3 maanden is dat de kleine garnaaltjes het niet meer lijken te overleven. Ik spot dan een paar garnaaltjes verstopt in mos, maar ik zie ze nooit ouder worden. De volwassen garnalen en de sewellia's in de bak doen het echter prima en geven geen indicatie raar gedrag. In de zoektocht naar een mogelijke oplossing heb ik het volgende gedaan:

Skimmer uitgezet (met shrimpguard, maar nog steeds groot genoeg voor kleine garnalen)

Waterwaardes gecontroleerd:
NO2 - 0
GH - 10
KH - 5
NO3 - 0
PH 7

Dagelijkse BabyShrimp van Glasgarten

Filter intake is altijd al voorzien geweest van een filterguard.

Aquarium word elke 1-2 weken 10-30% ververst

--
Wat mij is opgevallen is dat ik tijdens het stofzuigen van de bodem wormpjes meeneem. Na een paar google searches lijken deze wormpjes niet gevaarlijk te zijn, maar het lijkt mij handig om dit te vermelden (zie filmpje voor wormpjes na stofzuigen).

Bijgaand ook een foto van mijn aquarium (na een waterwissel vandaar mild troebel water)

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt,

Davey
 

Bijlagen

  • 51C56D81-2B31-4D7F-B3A8-7CCF4A8C7A5D.jpg
    51C56D81-2B31-4D7F-B3A8-7CCF4A8C7A5D.jpg
    338 KB · Weergaven: 96
  • IMG_7203.mp4
    2.9 MB
Ik neem wel aan dat in het voer voor baby s van Glasgarten voldoende mineralen zitten.
 
Welke mineralen voeg je toe Antje?

ik gebruik voor de GH van Salty Shrimp de gh+mineral en ik neem aan dat hier voldoende in moet zitten.
 
Nou is bacter meer voor de kwaliteit van het water volgens mij en niet direct voor de garnalen. Dat gouden zakje van Ali heb ik ook maar wat daar inzit is ook een raadsel.
Volgens mij moet dan de GH+ mineral voldoende zijn voor de garnalen als ik de stikker zo lees:

Bee Shrimp Mineral GH+ bevat alle essentiële mineralen en sporenelementen voor een goeie gezondheid, mooie kleuren, en een goede kweek en groei. Het bevordert de groei van planten en ondersteunt het biologisch evenwicht. Ook is het risico van gevaarlijke ziektekiemen gereduceerd door de groei van antagonistische (tegengestelde) microflora.
 
Bedankt alvast voor de reacties. Wat betreft de Bee Shrimp Mineral GH+ dit is een potje wat ik toevallig heb, maar alleen gebruik voor mijn osmose aquarium (de CRS is leidingwater). Kan ik dit dan alsnog toevoegen? Ik heb ook Mineral Junkie en Bacter AE, alleen moet ik eerlijk toegeven dit niet religieus bij te houden. Ik zal aankijken of dit verschil uit zal maken.
 

Terug
Bovenaan