Wat is er nieuw

Crystal red visbestand

Joey kempvis

Well-known member
Lid geworden
17 juni 2015
Hoi allemaal,

Ik ben een visbestand aan het maken voor een aquarium van 80 cm.
Dit is mijn bestand:
Bovenlaag:
-Honinggoerami koppel

Middenlaag:
- dwerggoerami koppel
- 8 kardinaal tetra's
- 8 vuurneons
- 8 zwarte neons

Bodemlaag:
-1 borstelneus
-1 L046
- 3 zebraslakken

Als er vissen niet bij elkaar kunnen dan hoor ik het graag. 😀

Maar nu mijn eigenlijke vraag.
Ik wil er ook nog crystal red garnaaltjes bijdoen.
Maar mijn punt is dat ze zich heel snel voortplanten en ik wil er niet zoveel.
Ik zat te denken aan ongeveer 15 garnaaltjes.
Ik er ook echt niet meer. Ik hoop dat jullie mij uitleg en tips kunnen geven. :thumbs:

Oeps!
Ik bedoelde eigenlijk vuurgarnaaltjes maar dit is hetzelfde geval. Ik wil geen crystals omdat de ph waardes te laag zijn voor de rest van de vissen

Ik wil er ook nog crystal red garnaaltjes bijdoen.
Maar mijn punt is dat ze zich heel snel voortplanten en ik wil er niet zoveel.

Zo snel gaan die niet,hoor.
worden wel opgegeten ook.

- 8 kardinaal tetra's
- 8 vuurneons
- 8 zwarte neons
waarom 3 soorten in de midden laag.

En 2 gourami soorten.

Ik vond de drie soorten bij elkaar wel mooi omdat er dan awisseling in de kleuren zit, ze vormen met z'n allen toch ��n dus waarom niet? En kunnen er geen twee goerami soorten bij elkaar? Worden ook de volwassen garnalen opgegeten?

15 garnaaltjes in een 80 cm ga je amper zien denk ik. Ik heb er 25 in een 60 cm, maar zie er telkens maar 6 ofzo. Vuurtjes planten wel snel voort, maar zoals Bertus al zegt zullen er ook heel wat worden opgegeten.

En aangezien de grootste vis in het visbestand (de borstelneus) uitsluitend plantaardig voedsel eet zie ik niet veel gevaar voor volwassen garnalen. De vis die daarna komt is de dwerggoerami en die is maar 3 keer zo groot.

Door de tetra's enzo denk ik niet. Met de gourami's heb ik geen ervaring, maar ik zou ervan uitgaan dat wat door de mond past er ook door gaat.
Ik zou inderdaad zoals Bertus dus al zei 1 soort tetra/neon kiezen en 1 soort gourami.

Alleen is de l046 carnivoor lees ik? Dan zou ik toch wel een beetje vrezen voor mn garnalen (maar zelf dus geen ervaring mee)

In zo'n bak zou ik zeker maar 1 soort goerami en 1 soort scholenvis houden. Voor de goerami's krijg je anders territorium problemen. En verschillende scholenvissen gaan niet samen scholen dus doe je ze meer plezier met meer van 1 soort.

Ik vind ook dat je een L46 absoluut niet in zo'n bak moet houden. Maak er dan een mooie speciaalbak van met optimale waterwaardes zodat je wellicht nog een kweekje kan wagen. Anders is het verschrikkelijk zonde om zo'n speciale vis met een gezeldschapsbak op te schepen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan