Wat is er nieuw

Csm+B

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Ik geef voor de plantenvoeding de csm B van aquariumbemesting. Nu geef ik 10,5 ml (7 x 1,5) per week op 150 liter. Nu las ik net in een topic van EI hier op de site dat je 10 ml per 100 liter moet geven.
Moet ik hier nog wat meer van geven dan? En misschien beter 2x per week.

Gebruik verder nog de KNO3 en PO4
Gebruik CO2

Als je dit per week gaat toevoegen en ververs je 50% wekelijks dan heb je de EI bemesting

Aanbevolen Per 100 liter
20 ml. KNO3
40 ml. KH2PO4
8 ml. CSM+B

Een en ander kan je naar behoefte vermeerderen of verlagen, maar dit is de basis.

ik voeg de kno3 en po4 toe zoals john het ook doet? 83 gr kno3 en en 8 po4 toe op 500 ml. Daar voeg ik 20 ml toe per 100 liter water, komt dat op het elfde neer?

Als je dit per week gaat toevoegen en ververs je 50% wekelijks dan heb je de EI bemesting

Aanbevolen Per 100 liter
20 ml. KNO3
40 ml. KH2PO4
8 ml. CSM+B

Een en ander kan je naar behoefte vermeerderen of verlagen, maar dit is de basis.

En wordt dit door de CO2 nog meer?

Als je volgens de EI doseert maakt het niet zoveel uit omdat je elke week een waterwissel doet.
En als je planten het prima doen en er zijn geen tekenen van tekorten zou ik het zo laten.
Persoonlijk doseer ik 5ml per 100 Liter.

En de kwaliteit/ effectiviteit van je CSM word bepaald het type chelaat wat word gebruikt.
Als je CSM is opgebouwd uit Fe-EDTA is deze veel minder werkzaam als bv Fe - EDDHA waardoor je misschien meer moet doseren.
Maar dit is meer een logische redenering dan een aantoonbaar feit

Laatst bewerkt:
ok dan kom ik dus met mijn 10,5 aardig goed uit. Het lijkt zo weinig wat je elke dag geeft.

Ik lees vaak dat je met co2 2 ml moet gebruiken dus bij de EI gebruik ik momenteel 3ml per 50 liter. Op de 200 liter hier geef ik dus 12 ml verdeeld over 2 dagen in de week.

misschien moet ik ook maar eens proberen over 1 of 2 dagen te doen

In een paar maal is beter maar dagelijks ga ik toch weer vergeten dus daarom in 2x.

heb kleine potjes gekocht en daar de dagen op, maar ga het ook eens proberen op 2 dagen.

Ja ik kan het wel in potjes of spuitjes doen maar ja als je dat vergeet dan helpt dat weinig😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan