Ctenolucius hujeta


IvoUP

Member
Lid geworden
16 juli 2023
Berichten
12
Leeftijd
45
Wat voor voer geven jullie Ctenolucius Hujeta? Ze zijn 10 tot 12 cm groot.

Met vriendelijke groet

Ivo Willemsen
 
Ik heb geen ervaring met deze vissen in het bijzonder, maar heb wel vlindervis, zonnebaars en ellioti's. De vlindervis en de elliotti's eten droogvoer mee met de pot. Ze zitten ook samen met Xyphophorus helleri en ik zie geen jonge visjes meer sinds zij er in zitten, dus die worden ook meegesnoept.
Dat is wel erg makkelijk, maar ze krijgen ook regelmatig diepvriesvoer (tubifex, cyclops, witte muggenlarven).
De zonnebaars (ook een cm of 12) krijgt emelten (larven langpootmug) en kleinere regenwormen. Daar heb ik een wormenbak voor ingericht, zodat ik niet iedere keer de tuin in hoef om voer voor 'm te vinden.
 
Dat zijn toch vleeseters? Kun je ze geen babyguppies voeren? Of anders kleine insecten of kleine wormen?
 
Ik heb in het verleden trouwens ook wel eens een goedkoop zakje diepvries zeevruchten gekocht, bedoeld voor op de pizza bijv. Daar zitten dan mosseltjes, stukjes inktvis, stukjes krab in, waar mijn vissen ook gek op waren. (Mijn man heeft af en toe een beetje erg enthousiast te zijn et zijn aankopen, dus ik nog voor minstens een jaar van die diepvriesblokjes vissenvoer, vandaar dat ik ze dat al een tijdje geen zeevruchten meer voer).
Ik gebruik voor mezelf ook weleens tonijn op water in blik, en als het blikje leeg is, spoel ik het nog een keertje om met aquariumwater. Dar zijn ze ook helemaal gek op.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ze krijg nu onder andere rode en witte muggenlarven. Ik wilde ze wat extras geven. Droogvoer accepteren ze niet.
 
Dank je wel voor je reactie.
 
Als het goed is, gaan ze nog wel wat groeien en als ik op de foto's de bek zo zie, kunnen ze wel wat grotere prooien aan dan muggenlarven.
 

Terug
Bovenaan